lørdag 21. august 2010

Frodig grønt


Her er et glimt av den lett utskjelte bakhagen vår. Det er deilig å ha "grønn utsikt" fra lillestua. Og det binder inne og ute sammen på en fin måte. Hadde den bare vært plana ut og brukbar. Men det kan den jo fortssatt bli. Vi jobber faktisk litt med saken. Så det kan jo tenkes at det blir. En gang...  ;)

Syrenblomstene varte ikke så lenge i år, men bladene er også vakre.

Liker godt slike dypgrønne farger som kom fram i bildene her. Jeg har nesten hatt "dilla" på frodig grønt de siste månedene. Merker at det gjør godt å se på slike farger. Og det er vel noe av grunnen til at øverst på ønskelista står dette bildet. (Foto av svensk toppfotograf Denise Grunstein, produsert for svenske Ikea for noen år siden). Om noen vet om hvor man kan skaffe et, så gi en lyd - det utloves finnerlønn!



Vi er heldige som slipper innsyn der vi bor.
Og plantene har gode vokseforhold. :)

I et lyst stuerom med god takhøyde er det behagelig å kunne bruke en mørk farge også. Dette er det eneste stedet i huset med mørke gardiner. Faktisk en av de få med gardiner i det hele tatt. Kald muldvarpbrun er av mine favoritter.


I neste innlegg
går jeg i re(tro)vers! :)

6 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Beklager, ble skrevet noe feil :) Prøver igjen...

    Nydelige bilder. Jeg er også veldig glad i grønt for tiden. Må være deilig med en slik utsikt.

    SvarSlett
  3. ooh nice flower!!
    love the colour
    have a verry nice and happy weekend
    Yolanda

    SvarSlett
  4. Flott det bildet der!Kanskje du kan få kontakt med fotografen via denne nettsiden : http://cameralink.com/photographers/denise-grunstein/biography

    SvarSlett
  5. Takk for koselig tilbakemelding i min blogg :-) Nå har jeg tittet rundt i din også- så mye fine bilder og inspirerende innlegg. Legger meg til som følger jeg!

    SvarSlett
  6. Saa koselig bilder du viser... Gronn er en veldig behagelig farge....


    Ha en fin sondagskveld
    klem Nina

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...