mandag 23. august 2010

Ut på fjelltur..


I helga var vi på fjelltur i nærområdet vårt - storebror 5 1/2, lillemor 3 + herr og fru Åpent hus. Sånn forløp det seg.
Dag 1: tåke og regn, våte klær,
tryning, grining,
søling og engod  posjon kjefting.
I alle fall to trusler om å reise hjem.





Dag 2:
tåka forsvunnet - sol, opplagte store og små,
fisking, koselig brunsj ved leirbålet - egg, bacon og pannekaker.
Plukka blåbær og gikk på oppdagelse.
Leking og tulling.
Ingen fisk, men like blid. :)









(kjenner du igjen stedet fra dagen før..? - se tåkebilde lengre oppe)




Oppsummering:
En fin tur - ei nyttig erfaring og alt i alt et godt minne for store og små. :)
Gode, trøtte og fornøyde barn sovna godt - klare for nye eventyr.
Alle foto (c) Åpent hus.

Ellers merka jeg akkurat at jeg runder 200 følgere og 400 innlegg. Er ikke det i seg selv verdt en liten markering?? I tillegg er det straks ettårsdag for Åpent hus. Morsomt!
Forbereder en liten markering. Følg med!


I neste innlegg
tenker jeg det blir mer havbrus her.

8 kommentarer:

  1. Hei
    Denne turen hørtes herlig ut. Så heldige dere var som fikk så flott vær dagen etter! Kjekt å lese og flotte bilder!
    Tusen takk for den hyggelige kommentaren du la igjen hos meg. Ble veldig glad for den.
    Flott blogg du har her. Jeg legger meg til som følger. Alltid gøy å finne andre som blogger som har barn på samme alder (mine er også fem og tre, den eldste nettopp startet på skolen).
    Og så viser du så mye spennende innen interiør!
    Klem Tonje

    SvarSlett
  2. Så mange fine bilder!
    Bra at turen alt i alt var fin da:)
    Synes dere er tøffe som drar på fjelltur med små barn!
    Her en dag sa mannen at vi burde begynne å gå i fjellet med ungene...
    "Mhm...." Svarte jeg. Ikke særlig entusiastisk:)
    Tror nok at det kunne vært fint, men jeg bare tenker på alt vi måtte dratt med oss!:)

    Kanskje om et år eller to:)

    Håper du får ei fin uke!:)
    Klem!

    SvarSlett
  3. Kjempekoselige bilder (også de fra gråværsdagen). Av og til blir man alle litt trusselmamma, men det er fort glemt når solstrålene og det gode humøret kommer frem igjen. Jeg ser veldig frem til feiring av runde tall og ett årsdag. Begge Avdelingsjentene er svorne fans av Åpent Hus.

    SvarSlett
  4. Så flotte bilder du tar!Veldig koselige tur-bilder altså:)
    Ser ut som en veldig hyggelig tur, til tross for en litt trøblete start:)

    SvarSlett
  5. flotte glimt..
    og godt det vart vellykka :-)

    SvarSlett
  6. Kjekt med tur - stort sett :)
    Alt blir gjerne litt kjekkere for både store og små når sola skinner.. Masse flotte bilder:)

    Tusen takk for fine ord på bloggen min:)
    K

    SvarSlett
  7. Fine bilder, man får ro i sjelen av naturen. Første gang jeg er innom så tenkte jeg skulle si hei :)

    SvarSlett
  8. Heia! Takk for fint lite dikt på bloggen min :) Den traff ;) Ellers var det kjempefine bilder fra turen, så herlig ut! Ha en fin kveld!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...