søndag 8. august 2010

Utflukt til fjellene


På ferieturen vår dro vi til et kjent sted i sørSpania - et sted vi har vært mange ganger, men derfor et sted der vi slapper veldig godt av. Vi bruker ingen krefter på å finne ut av ting. Siden barna er små ennå, blir det ikke mange "store opplegg" eller utflukter, men litt variasjon i feriedagene har det jo blitt. Vi liker å ta noen småturer til landsbyer i fjellene like ved. I dag har jeg lyst til å vise bilder fra en av dem jeg liker å dra til.



Dette er enn typisk pueblo blanco - med sitt særpreg inntakt. Her tråkker vi ikke i kø av turister.




Jeg elsker stemningen her. Spansk tradisjonell arkitektur har også sine verdier. De hvitkalkede murhusene gir et rolig og enkelt preg, og satt sammen klyngevis med smale gater mellom, slik historien har sørget for, gir det en herlig og genuin spansk hverdagsstemning.




Men denne dagen gjorde de klart for fiesta. Sommerfest i skikkelig spansk ånd.
Gatene pyntet og scene rigget på den lille plassen midt i byen. Ungjentene gjorde seg klare for danseoppvisning i tradisjonelle spanske kjoler, og gamlekarene med stokk og caps benket seg langs husveggene på rekke og rad.




Denne gangen hadde vi besøk av norske venner. 12 på tur var vi denne ettermiddagen. Vi klatret oppover og nedover smale små gater, utforsket borgen og de romerske ruinenen og endte opp med et godt måltid mat på en takterasse - gode og slitne. (Har noen fine bilder derfra som jeg skal vise seinere. Skal spare dem til høststormene har satt inn, tror jeg! :))

Idet sola gikk ned samla vi troppene og fikk de trøtte barna inn i bilene. Og når vi kjørte mot sjøen igjen spilte byen opp til landsbyfest. Neste gang kanskje vi kan få med oss den også...

Alle foto: fru Åpent hus, for Åpent hus, i Spaniasol. :) (korrespondent for anledningen)
Nå er jeg hjemvendt, så vidt det er. Vi reiser fort og enkelt om dagen :)
I neste innlegg
tar jeg turen til Vestlandets hovestad og litt urbane saker! :)

2 kommentarer:

  1. Takk for kommentar, bli gjerne en følger på den nye bloggen, da blir jeg veldig glad...hadde 51 følgere på villa folkvord å nå er det bare 15, men like mange besøkere, merkelig!

    Håper du har hatt en fin sommer, hverdagen begynner for fullt her imorgen, gleder meg litt og, godt å komme igang!

    Det praktiske spørsmålet ja, hmmm jeg er ikke særlig teknisk, men jeg endret hele bloggutformingen min til en eller annen josh..sin mal, da kom det opp automatisk. Kan desverre ikke hjelpe deg mer enn d... Håper du finner utav det.

    Ha en fin uke- blogges ;)

    SvarSlett
  2. Ser ut som dere har en herlig ferie! Vi har feriert en del i Nerja ved Malaga og jeg lengter ekstra mye ned igjen når vi ikke har så varmt vær her hjemme om sommeren..

    Ønsker deg en fin mandag
    K

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...