onsdag 11. november 2009

Staker med twist



Gammel, nytt, billig, dyrt, kortreist, langreist - Her er et glimt fra den eldre delen av sortimentet Åpent hus. :) Disse lysestakene har jeg arvet av kjære venner av familien, og derfor vil de alltid ha spesiell betydning for meg. Jeg veksler mellom å ha dem på stuebordet, på spisebordet eller i en av de store vinduskarmene på stua.


Stua har ellers få innslag av metall, derfor får de komme fint til sin rett der jeg plasserer dem. Sofagruppen, spisestua og lampene er i moderne stil, og jeg er glad i den gammeldagse stilen de tilfører, men sin svungne form, og sine fine proporsjoner.

I Åpent hus er det stort sett kun hvite stearinlys som gjelder - som telys eller kubbelys. Så det er hvite kubbelys som får trone på toppen av disse. Denne tykkelsen lys gjør at linjene fra det "vridde" partiet i midten av staken får fortsette oppover i stearinlysene. Det liker jeg godt.


Lysestakene er i tinn. Men hvor gamle de er, eller hvem som har produsert dem, aner jeg ikke. Kanskje der er noen der ute som vet noe mer om sånne? De er tunge og "ordentlige", med myk velour under.

I morgen har jeg lyst å vise en nydelig svevende trapp! :)

3 kommentarer:

  1. Så fin blogg du har.. her skal jeg følge med! :)
    Ha en fin kveld:)
    -Lindus

    SvarSlett
  2. hei!
    utrolig fine! jeg er em ordemtlig tinnfantast, vet ikke hva det er, men materialet er liksom så norskt og ekte:) kjempefine!!!

    for et superkupp med stolene under, kjæresten lurte på hva det var, men det var bare jeg som gispet:):)

    SvarSlett
  3. Hei hei :) Tusen takk for synspunkter på flisevalget. Tror vi er mest enige om grå fliser. De er ikke så mørke som på bildet, de er ganske mellomgrå. Helt matte, slette i stein. Sjakkmønster har jeg vurdert, men tror også det blir for spesielt med tanke på salg. Vi har det på vaskerommet og toalettet faktisk, men der la vi det som vinylfliser som er lett å fjerne for senere kjøpere.

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...