søndag 8. november 2009

Kjendishytte



Dette er ikke Madonna eller Rimi-Hagens ukjente hytte-paradis. Her kommer ikke en snik-kikk inn i noe celebritets indre fritidsgemakker, nei! Lurte jeg deg nå?? Hihi.
Dette er faktisk ei hytte som er kjendis i seg selv!!



Hytta er et av firmaet "Fantastic Norway"s prosjekter, og er etterhvert kjent og anerkjent langt utover norske landegrenser. Fantastic Norway er omtalt både i inn- og utland, og var det eneste norske arkitektkontor som ble invitert til arkitekturbiennalen i Venezia (arrangeres annet hvert år). Designmagasinet Wallpaper er en av de mange "forstå-seg-påerne" som omtaler de norske arkitektene i varme ordlag.

Norske unge lovende og særegne - sånt må man da "løfte frem" :)



Hytta vist her er plassert på Vardehaugen, en fjellknaus ytterst ute mot havgapet ved Grøttingen på Fosenhalvøya i Trøndelag. Tomta ligger 35 meter over havet i et lite nedsøkk ved toppen av knausen, med panorautsikt i tre av fire himmelretninger. Landskapet rundt er bare hav, skuret berg, lynghei og et til tider røft kystklima.


Kysthytta er skreddersydd for familien som er oppdragsgiver. Hytta ble planlagt med jevnlige ekskursjoner til tomta for å sjekke vær- og vindforhold gjennom året. Bygget er inspirert av det urnorske klyngetunet, med fleksible uterom og enkel rominndeling.



Hvis den er ledig ei helg, har jeg ikke noe imot å oppholde meg her ei stund!
Det er bare å ta kontakt!!


Dette må da være yndlingsstedet til beboerne!
Fyr på peisen, noe godt i koppen og god tid til å betrakte landskapet og Hurtigruta gli forbi...



Mer

I neste innlegg vil jeg vise dere yndlings-godstolene mine i Åpent hus.

2 kommentarer:

  1. Drit- stilig!...ehm..skal vel ikke bruke slike uttrykk men...;)Det er også en lignende på Hvaler/Østfold et sted, men den er enda mer "robba" for inventar og naturopplevelsen er enorm!
    Ha en fin søndagskveld;)

    SvarSlett
  2. Hytta er bare åndenød-fin! Og jeg fikk hjertebank da jeg så den røde "husmorstolen", for slik hadde bestemor, og jeg angrer for at jeg ikke reddet den...

    Så vittig at du kjenner forfatteren av fyrboka!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...