torsdag 26. november 2009

Dots

Hva er det med disse dingsene som gjør at jeg har falt pladask for dem?



Hva skal jeg så med dem?
Er det bare helt tullete og faktisk tenke på dem, og like dem så godt?
Jeg er generelt opptatt av at form og funksjon skal henge sammen
- og at det vi har i Åpent hus stort sett skal ha en funksjon.
Men dette er jo knagger det helst ikke bør henge noe på!
(For de er jo så vakre å se på!!)
Hvor trenger man det?



Det blir nesten som sånne "pyntelys" stearinlys - som man kjøper,
men ikke har planer om å bruke. ..:)!! Hm..
Men lekre er de - ikke sant?
Nydelig matt eik.

Leverandørens beskrivelse:
The Dots er et sett med knagger som er dreiet av heltre eik.
Settet kan monteres på veggen i den formasjonen man selv ønsker,
og det er mulig å kombinere flere sett og flere farger.
Små og spisse knagger har en tendens til å sette avtrykk i tekstiler man henger over dem.
Dette unngår man med de store, runde knaggene i familien The Dots.

(njavel - er det argument godt nok for å anskaffe disse..?) :)

Designet av den talentfulle duoen
Tveit & Tornøe i Bergen.

Produsent: Muuto
http://www.muuto.com/
Fra PurNorsk

Jeg frykter at dette er symptomer på interiør-syka! :)
Er det håp???

I morgen
får jeg prøve å koble av med moderne byleilighet i svart og hvitt.

4 kommentarer:

  1. De er så fine!! Jeg fant de i Køben og sto med de i hendene, men så la jeg de fra meg igjen. Til og med i en butikk med 40% avslag..grr. Har angret mange ganger, men det var jo litt sånn: Hvor skal jeg ha de ??
    Trappen din er forresten blitt kjempefin! Masse jobb kan jeg tenke meg.
    Kjersti

    SvarSlett
  2. Morsomt skrevet:)
    Og jeg er like betatt som deg!
    Sitter stadig på nettet og ser på de, og tenker at de "må" jeg ha! Men som du sier - hvor???
    Vi har forsåvidt en vegg i gangen de kunne hengt på, men da må jeg a bort bildet som henger der...

    Synes de er litt i samme gate som treet fra Sweedese. Nydelig å se på, men egentlig ikke brukendes til annet enn nettopp å se på...

    SvarSlett
  3. Stilige knagger! Tøffe på veggen. Veldig dekorative selv når de ikke er i bruk........ser ikke at det er knagger egentlig. Ville kanskje tenkt at det der var kuul veggdekor. Spennende med ting som både har en praktisk funksjon og samtidig like mye dekor\kunst.

    SvarSlett
  4. De er jo virkelig fantastisk fine. Så enkle, men samtidig så «mye». Min mann forsto ikke hvordan jeg kunne ønske meg så kjedelige knotter til 1000 kroner. FOr han var det uforståelig. Jeg forstår det … :) <3

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...