søndag 3. april 2011

Klokke inspirert av sola




Sola - hele grunnlaget for livet her på jorda (Ok, kanskje litt pompøs intro her!)
Men i alle fall: Den er vel en naturlig inspirasjonskilde for de kreative blant oss. :)








George Nelson har også utformet noe med sola vår som utgangspunkt:



Klokka Sunburst, laget på 1950-tallet har blitt en designklassiker og en av de mest populære veggklokkene noensinne. Den har stått på ønskelista mi lenge. Rett og slett fordi jeg synes den er fin! :)




Min favoritt er den flerfargede. Men den er flott i rød eller valnøtt også.
George Nelson: Multi Color Sunburst Clock. Vitra, Germany.

Jeg har merka meg at der er minst to heldige bloggere jeg vet om som kan nyte synet av en slik en hver dag, nemlig Marta med bloggen Livet på landet og dama bak Moderne retro.



Tidligere klokkeutstillinger i Åpent hus:
Tikk takk 1            Tikk takk 2             Tikk takk 3

Håper alle har hatt ei fin helg.
Så er det bare å brette opp armene for ei ny uke...!

Translation:
With the life-giving rays of sunlight as inspiration, the Nelson Multi Color Sunburst Clock is without question one of the most popular wall clocks ever made. George Nelson designed the Sunburst Clock in the 1950's, and is now a classic icon of modern design. It has occupied a space on my wishlist for quite some time. Just because I think its gorgeous! :)

The links above lead to earlier "clock exhibitons" here at Open house blog.
Tomorrow: A Swiss gem of a house!




I neste innlegg
sveitsisk perle jeg gleder meg til å vise.

6 kommentarer:

  1. Hei. Først tenkte jeg uehh! Trodde det var noen bilder eller lignende du blogget om i dag. (bildet i gult og brunt) under bloggenavnet i bloggrollen.
    Men vet du, jeg er faktisk enig med deg, at skal det være sol-klokke så må den ha mange farger:) Ikke helt min stil (les: passer ikke inn i muffinsheimen) men liker designet. Definitivt. Gøy at du viser "noe annet" enn alle de andre:) Ha en fin uke.

    SvarSlett
  2. de klokkene var stilige og morsomme.
    og litt annerledes - (ikke så mye blogget om...hi hi )

    og ja tiden vi gir til våre barn er jammen det viktigste.
    tror det er helt grunnleggende for en god oppvekst at vi bruker tiden vår sammen med barna:)

    SvarSlett
  3. Jeg fikk den flerfargede til jul. Love it!

    SvarSlett
  4. sv: Hei! Så hyggelig at du ønsker å lage blogginnlegg om oss, jeg har notert meg hvilke knagger du ønsker, og du får nærmere beskjed på onsdag om vi har flere igjen, evt. om vi kan lage flere :) Hilsen Spire Design UB

    SvarSlett
  5. Morsomt å se bilde fra kjøkkenet vårt:)
    Litt annerledes enn slik vi har det nå:)
    Savner i grunn å ha klokka der den hang før.... Må finne en fin plass til den snart!
    Ha en fin kveld!
    Klem!

    SvarSlett
  6. Du kan se bilde her: http://hoytrykk.blogspot.com/2010/12/den-fineste-julegaven.html og http://hoytrykk.blogspot.com/2011/01/spisestuen.html
    Svarer definitivt til forventningene og blir bare mer og mer glad i den!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...