torsdag 14. april 2011

Grønt på kjøkkenet

Å dyrke ting selv er "in" sies det. Javel. Jeg er ikke så opptatt av moter innen interiør og livsstil. Sånne ting som hva man omgir seg med, og hvordan en har det hjemme hos seg selv må da være et helt uavhengig og personlig valg, tenker jeg.

Men uavhengig av motene, så er det kanske noen av oss som har lyst til å ha levende vekster innadørs. Som man kan bruke i matlagingen, eller bare "til pynt".  :) Men det er  ikke alle av oss som bor landling og har hage med muligheter for slikt. Men hvem sier at man ikke kan dyrke ting selv om man bor i byen?



Joda, der finnes mange løsninger på markedet. I dag har jeg bare lyst å vise en snedig og fin liten løsning, laget av Patrick Nadeau. Hans "urban hanging garden"  synes jeg er praktisk og fin.  To små metallstativ holder tre potter av polyester med vanntett plast.


Oppi er der leirkuler og god drenering. Siden de er så små og hendige, kan de plasseres bortimot hvor som helst. Jeg holder en knapp på kjøkkenet, der det alltid er kjekt å se noe frodig. Slik kan det komme inspirasjon av til god matlaging. :) Kanskje noen tomatplanter oppi? Eller viltvoksende karse? Eller kanskje noen fine ringblomster eller noe?


Takk for hyggelige og støttende kommentarer etter 
det sure oppstøtet som ble servert i morges!
Jeg kjører på med freidig mot ;)

Og så har jeg visst blingsa -
lotteritrekninga er jo ikke i morra - men lørdag.


Translation:
Who says apartment owners can’t enjoy the fun and good mood that comes with growing various decorative plants or vegetables? Home gardening is a concept that took off and more and more design ideas embrace this field.
Patrick Nadeau‘s aesthetic “urban hanging gardens” are highly practical and easy to care for. They consist of two small metal brackets which hold three “pots” of polyester. Within them a film of waterproof PVC, clay marbles and good drainage. Due to their shape, the small improvised gardens can be placed almost anywhere in the house. This makes them a fun and vivid decorating idea also. Perfect for the kitchen, I think. Where they can inspire to great cooking.

I morgen
kommer det vel noe anna. Har ikke bestemt meg for hva ennå! :)

4 kommentarer:

  1. Så morsom denne løsningen var :)

    SvarSlett
  2. Vilka fina!!

    Aldrig sett - Gillas!
    =)



    Maliin

    SvarSlett
  3. Fiint!! Likte det øverste bildet godt!!
    Ha ein fin kveld:)

    Ps:) Takk for koselig helsning hos meg. Ja koseligt å dulle litt, og kanskje ha litt ekstra tid når det berre er ein liten tass:) Men satser på nåken søsken om nåken år:) Må berre få huset opp først!;)

    SvarSlett
  4. oi, så kult. Trur du har ein interiørsjettesans. :)

    Mine krydderurter varer ikke så lenge, spiser dei opp i full fart før dei dør. Eller så dør dei i full fart før vi får spist dei opp. :)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...