fredag 1. april 2011

Når man tar seg tid ...

.. til å se nærmere, er det det meste som kan bli fascinerende! :)
Fredagens lille livstegn herfra er et nærstudium av små naturlige skjønnheter i heimen.





Det er ikke noe mer mystisk enn luftbobler på rosestilkene. :)
Men nok til å få meg fascinert ;)


Grønt føles utrolig skjønt å se på for tida. Så jeg tar med litt til.

Slik så det ut utenfor Åpent hus-huset for et par dager siden.
Nabolagets hottentotter på seks år lager snøhule.

Det var nok siste krampetrekninga fra naturens side, dette siste snøfallet.



Inne har vi begynt våren. Det har jeg også gjort inni hodet mitt. :)



Jeg ønsker alle som titter innom her ei riktig god helg!
Kanskje det er akkurat i dag du skal legge igjen et lite livstegn hos meg?

Translation:
If you're in the right mood, have the time and look closely, almost anything can become fascinating! :) Today I almost stick my nose down my flowervase. (looney lady, indeed) :) They are only airbubbles on the stem, but beautiful, aren't they?
We had the hopefully last snowfall of the season earlier this week. The photos show the view from my kitchen window as a bunch of six-year-olds make a snow cave.
Inside I've started spring season. At least inside my head..! ;)


Have a great weekend!
Best wishes from Open house blog. Tomorrow: a great designer.



I morgen
spennende designer

9 kommentarer:

  1. Fine nærbilder! Bruker du makrolinse?

    Ha en flott helg du også!

    SvarSlett
  2. Flotte bilder! Trodde det var i et akvarium først, hehe.

    Og et rosetips; dersom du klipper av de nederste bladene så ingen blader er i vannet holder rosene seg fine mye lenger.

    Ha en god helg!

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder av små "underverker", og nå må det vel snart være vår "på ornt'li"!! ;-)
    Ønsker deg en riktig god helg! :-)

    SvarSlett
  4. Høytrykk: jeg leker meg litt med makroinnstillinger, ja.
    både med speilreflekskamera, men også med det lette, kjekke kompaktkameraet Panasonic Lumix. Morsomt!

    kokos: ja, det tipset med å unngå blad i vannet visste jeg faktisk om. Men er litt glad for at jeg glemte det akkurat der, for det ble så fine bilder av bladet under og over vannflata! ;)

    SvarSlett
  5. Hei og riktig god helg til deg og dine.
    Hilsen fra
    Trolill-gjengen

    SvarSlett
  6. Jeg kan godt legge igjen en liten hilsen, noe jeg er alt for dårlig til!
    Er jo her inne ganske ofte og koser meg :)

    Fine bilder!
    Vårfølelse! (Bortsett fra snøhula, da!)

    God helg fra Guro

    SvarSlett
  7. Små luftbobler kan være fascinerende, de :-) Fine bilder. Enig i at grønt er skjønt! :-) God helg til deg

    SvarSlett
  8. Så herlige bilder! :D Og takk for koselig kommentar på bloggen!

    SvarSlett
  9. Er her nesten daglig, men husker aldri på å si hei. Veldig inspirerende blogg, og flotte bilder :D Ha en fortsatt fortreffelig helg!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...