søndag 24. april 2011

Reisefeber


Nå tar vi snart laus og flyr over dammen! :) Min runde-dag-gave til Herr Åpent hus - ei reise til det store eplet - står nå for døren. Vi gleder oss! Selv om den ble booka for lenge siden, ser det likevel ut som den kommer litt brått på. :)


Ikke mindre enn to tykke reiseguider er innkjøpt, men de har fått ligge fint på stuebordet lenge. Nå må vi visst brette opp armene å begynne å forberede oss!

Vi blir hele seks dager, så på den tiden kan vi vel rekke både å gjøre ingenting og å få sett litt. Vi gleder oss stort. Er det noen som har gode tips til steder å spise, ting å se og å gjøre?



We are just about packing our bags for a wonderful week in The Big Apple. Can't wait. Anybody have tips on great places to eat or go see? Or maybe great spots for shopping?

11 kommentarer:

  1. Såå stas med tur da:) gled dere om dere ikke har vært der før. Fantastisk:) akkurat shopping og spisesteder har sikkert endret seg noe på de 15 årene som er gått siden sist jeg var der, men mye forskjellig er d uten tvil:)
    Lykke til og riktig go tur!

    Ps: takk for koselig go bedring melding. Formen er oppadstigenede og jeg får stadig mer utholdenhet og energi tilbake. Deilig! Men skikkelig utslått har jeg vært.. Veldig far følelse egentlig:-/
    Stor klem fra meg

    SvarSlett
  2. God tur - er lidt misundelig. Nyd det!

    SvarSlett
  3. God tur ! :)
    Vi reiser også til NY om få dager... klikk inn hos meg så ser du litt om hvorfor !

    ;)

    SvarSlett
  4. Jeg fikk og tur til NY i gave. Vi setter oss også på flyet om noen få dager og blir borte i en uke :) Kofferten pakkes i morgen så da kommer nok reisefeberen snikende.

    Jeg har funnet mange fine tips på bloggen Hei Astrid - hun har en egen NY kategori :)

    God tur! :)

    SvarSlett
  5. så heldig!
    har du bodd på burj, å så heldi, har bare spist der.
    natta :)
    klem m

    SvarSlett
  6. anonym: pakker koffert i morra, jeg også! :)
    ja, Hei Astrid-bloggen er bokmerka. :)
    om ikke anna får det bli utprint og lesing på veien bort! :)

    god fornøyelse!

    SvarSlett
  7. Jeg har en del om New York på reisebloggen min..om du vil ta en titt!! Det er link til den inne hos meg;)
    Kos dere i verdens beste by!!
    Klem.

    SvarSlett
  8. sv:
    Kirken vi var i -lovefellowship.com..på Brooklyn.Absolutt verd besøket..
    vi fikk den anbefalt av "Gospel kjennere"..så dette var ikke noen "turistfelle".
    Du møter en enorm varme og føler deg utrolig velkommen..Et must:)
    Ha et godt kart..og spør på suben hvilken stasjon du skal gå av på.
    Disse gudstjenestene varer ofte flere timer..det er lov å gå når du vil..tror vi var der et par timer..
    Et annet must er -spis frokost eller lunsj på le pain quotidien(finnes flere steder,søk opp adr)..Italian platter-Nydelig:)
    Håper dere får dette til !!
    Jeg har vært i New York 9 ganger,og ikke gjort dette før siste gangen..og kommer garantert til å gå igjen..

    SvarSlett
  9. ble visst krøll mellom linjene her..restaurant tipset skulle selvfølgelig stått til sist..det er gospel jeg ikke har gjort før:)

    SvarSlett
  10. Jeg har aldri vært der selv, men har av venner som har tatt turen fått beskjed om å sette av en dag til å dra hit for seriøs shopping: http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=7

    God tur!

    SvarSlett
  11. Så gøy! Kos dere masse, det er en fantastisk by! Dere må definitivt besøke Moma, Museum of Modern Art. Utrolig masse forskjellig og spennende! Og jeg synes Anthropolgie-butikkene var veldig spennende:) God tur!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...