mandag 11. april 2011

Ja til gyngestol 2

Gyngestoler er morsomme ting. Jeg er ikke så heldig å eie en selv, men der er en på den evigvarende ønskelista mi. Gyngestoler trenger IKKE være "gammeldagse" bestemorvarianter. Også de kan ha helt ulike stiler og uttrykk. Bare se her.

Min absolutte gyngestolfavoritt er laget av Hans Wegner (som også er en av mine favoritter på møbeldesign).
Joda, den er ganske tradisjonell, men oj så stilren og elegant, hm?

Og mikser du gammelt og nytt kan du få en slik effekt, for eks: (under)

retrovilla.dk





Gyngestol til to, eller full "slaraffen" for en. Sway rocking chair, via Frehome


Dansk mid-century design, vintage.com




Plassproblemer på fanget? Denne gjør seg best fullt besatt vil jeg si. :)
Hal Taylor.






Verner Panton Relax Rocking Chair


Abilene Rocking Chair_likecool com






Rottingversjon fra Ikea

Og så en liten nyskapning til slutt - Arne Jacobsens Syverenstol satt på meier.
Hot or not??
Bildekollasjer fra Design Sponge


I neste innlegg
nytt dryss av "pene pendler" :)

7 kommentarer:

  1. Lurer på om kommentaren min vart sletta så her kjem ein ny.

    Sitt igjen med inntrykket av at du sitt mykje på nettet og leitar etter skattar som du deler med oss, stemmer dette? Du gjer jobben for oss liksom :-)

    Eg likar gyngestolar mest av utsjånad, men har ein sambuar som drøymer om å sitje i ein gyngestol på verandaen slik som gamle bestemødre på ein amerikansk film.

    SvarSlett
  2. "moderne gyngestoler" er kult. Bestemors gamle er ikke min favoritt, men i innlegget ditt her var det mange jeg LETT kunne hatt! :)
    Og jeg liker både tanken på å ha en, og tanken på å bruke den!
    Tenk så koselig, å lese nattaeventyr for lillegutten i en deilig gyngestol!

    SvarSlett
  3. ah! falt heilt for den sway rocking chair!!! men finner ikkje butikker de blir selgt i.. veit du nåke meir om det?

    Elsker slike stoler.
    Har peel stolen og den er vell brukt for å sei det sånn.
    er nåke med det å bli tippet bakover trur eg;)

    SvarSlett
  4. @Beate:
    Hei. Sway er laget av Marcus Krauss. du kan jo høre med han! :) www.markuskrauss.com/

    SvarSlett
  5. Mor satte alle ungene i gyngestolen når hun skulle vaske gulvet, da visste hun hvor hun hadde oss og vi tråkket ikke rundt.
    Morsomt om gyngestolen er på vei tilbake! Et morsomt og originalt møbel. Her hadde du jo samlet et bredt spekter av arten.

    SvarSlett
  6. Likte den med plass til to jeg også. Romantisk:)
    Skulle hatt en foran peisen på hytten. Men den den blir nok en tanke for stor:)

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  7. Definitivt HOT! Vi har to gyngestoler og er kjempeglade i de. :)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...