søndag 6. mai 2012

Å selge hus / making the clutter disappear

Den største jobben med å selge hus - hva er det? Jeg vet ikke. Har ikke gjort det før. Men jeg begynner i alle fall å få en følelse av hva det innebærer... 

Vi tenkte vi skulle spare oss utgiftene til profesjonell fotograf. (En tusenlapp her, en tusenlapp der..,).
Så fru Åpent^hus tok på seg å forevige eiendommen.
Puh! Å ta bildene var ikke jobben. Neida. Jobben var å rydde unna alt rotet som ikke egner seg på foto før man kunne ta bildene. 

Så her måtte jeg gå drastisk til verk: Bære og skyve alt pøet unna fra ett rom til et anna. Ta bildene, og så bære alt rotet tilbake. Og så  repeterte jeg samme manøveren i neste rom! :) Jupp. Den usminkede sannhet. Ganske uglamorøst. 








Ingen meldte seg frivillig til å stryke sengetøyet, så ..

foto (c) Åpent^hus

Men nå er bilda tatt og vi nærmer oss salg og visning. 
For visning må jeg finne på en eller anna salgs forsvinningsformular til 
alt jeg skjøv rundt på i forrige runde. 
Noen som har oppskrifta? :)


Translation:
So we are getting ready to sell our house. Never sold a house before. 
Tons of work. Who knew it would be such hard work to have the photos taken. 

Not the actual pushing the release button on the camera - but preparing the rooms for the shoot. 
Suddenly I see all the clutter we surround ourselves with. :)


I neste innlegg
ny kjøkkenfavoritt

10 kommentarer:

  1. Under senga? I det nye huset, eller i garasje? Hehe. Vi plasserte det i boden. det vi ikke fikk plass til plasserte vi hos slekt..
    Jeg aner ikke hva Ege-dørene koster. De ingikk i prisen på hele huset. Hper du får svar fra de snart da.

    SvarSlett
  2. fine bilder iallfall. flott måte å bruke knaggene på, har mange liggende selv men ikke funnet ut helt hvor jeg skal henge dem enda. lykke til med hus salg

    SvarSlett
  3. Men så ble bildene bra, da! Du får trylle det vekk i boder og skap og hos venner med god lagringsplass;) Lykke til!

    SvarSlett
  4. Hehe...kjenner igjen skyvinga fra rom til rom. Det ble gjort her også med proff fotograf. Vet ikke om han var helt fornøyd med det ;)

    Smart å ta bilder selv da. Dette klarte du bra! Spennende framover nå og lykke til med visning.

    Ang bortstuing før visning...vi har kjørt avgårde ting til svigers. Du har kanskje noen greie naboer eller et lager på jobben. Vi stappa også full bilen forresten mens det pågikk her...hehe..Tok ut barnesetene og greier og stua stæsj inn. du må tro vi er gærne ;) Lagringsplass er overalt der du ser den vettu...hehe

    Fin ny uke! :)
    Siw

    SvarSlett
  5. Hei kjære G:)
    Så spennende å følge med på husrenovering og hussalg!
    Jeg/vi har jo så lyst på hus selv, men det har ikke dukket opp noen megaaktuelle enda:)

    Skummelt å starte å blogge på nytt, men det trengtes. Jeg var litt lei hvite tulipaner rett og slett. Så det er veldig godt med frisk start!

    Ha en super uke!
    Klem E

    SvarSlett
  6. Så fint det er og stilige knagger!
    Lykke til!! klem Hege

    SvarSlett
  7. Vi er ikke veldig imponert over bildene som ble tatt av huset vårt i forbindelse med hussalg - så jeg tror nok at jeg hadde klart det vel så bra selv. Men håper de er bra nok til å trekke folk.

    Masse lykke til med boligssalget!

    SvarSlett
  8. Vi har solgt bolig to ganger, første gang en liten 3 roms leilighet som var mer enn overfull, DET var utfordring! Men det gikk og jeg tok mange bilder selv som megleren brukte i prospektet og salgsannonnsen i tillegg til bildene megleren hadde tatt. (Det var før i tiden da meglerene selv tok bildene, og ikke slik som nå at dem har egen fotograf.. :)
    Og nå før jul solgte vi en vertikaldelt tomannsbolig, det var mindre utfordring med tanke på at det var mindre fult.. Og her var det fotograf som sto for alle bildene, og hun var kjempeflink! :-) Men det er iallefall rotet og ryddinga som er hele jobbe, det er jeg helt enig med deg i.

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...