onsdag 7. mars 2012

Svenske tepper som tåler alt / Swedish carpets



Flere og flere skaffer seg matter til kjøkkengulvet eller gangen. Tepper som tåler vann og slitasje. Før var det filleryer, nå er det ofte plasttepper. De mest kjente er de fra Pappelina. Her om dagen kom jeg over en svensk leverandør som lager matter i samme gate. Firmaet heter Horredsmattan, og lager tepper basert på gammel tradisjon i hjertet av svensk tekstildistrikt. 
De lager Ikke bare et par utgaver, men et helt vell! :) Kunsten å begrense seg er vel ikke min sterke side. Derfor et ras av matter til inspirasjon og glede i dag. 





















 
tar gjerne et slikt et til Lillemors nye rom :)

Prisene vet jeg ikke noe om. Men fine er de, ikke sant? 

Translation:
Horredsmattan AB was established in the 1950s. They manufacture their carpets in the midtst of the Fabric District in teh south west of Sweden. I love the variety of decors. And the fact that they are made of synthetics make them very usable sand durable, for instance in hallways, entryways and kitchens. I dont have info on the prices, but the look of them are pretty nice, huh?

I neste innlegg
casa lucca

8 kommentarer:

  1. Så mange flotte farger og mønstre det var på dem!!

    SvarSlett
  2. Ja, veldig flotte matter. Kanskje jeg må prøve meg på en sånn jeg og.
    Takk for tips.
    C

    SvarSlett
  3. Så herlig..skal fortelle deg noe.. Idag har jeg vært sur, skikkelig muggsur. Noe jeg sjelden er. Men å komme inn her hos deg, det gjør meg alltid glad! Også i dag! Så, takk!! Klem

    SvarSlett
  4. Kjempefine, disse kunne vi har bruk for i tvromme, da ungene spiser og det kan bli veldig skittent.

    SvarSlett
  5. De er så fine og ikke minst praktiske :)
    Ønsker deg en herlig torsdag ♥
    Vil du vinne 4 nummer av BoligDrøm kan du prøve lykken inne hos meg nå :)
    Klem Anette

    SvarSlett
  6. Lett å finne webside, etter søk på Google, men ingen priser. Har forhandler i Oslo. Og ja da, jeg vet at ikke alle bor der. :-) Men, de kan kanskje tipse om andre, eller sende.

    SvarSlett
  7. Kjempeflott! Den oransje og hvite...smelt....

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...