onsdag 2. mars 2011

Kop cup



Dette merket oppdaget jeg på en bytur for litt siden. Et dansk (selvfølgelig) merke med enkle former i keramikk. Prikken over i'en er de barnslige illustrasjonene, som fungerer som effektive humørspredere, synes jeg. Hvem kunne ikke tenke seg å bli møtt med noe sånt til frokostbordet, eller ved tannpussen på badet?




Når jeg graver litt finner jeg ut at dama bak merket er danske Karen Skotte-Lund - grafisk designer med en drøm om å bli keramiker. I 2005 startet hun sitt eget selskap KopCup. Nå produserer hun hånddreid, upretensiøs keramikk til .mange land. Hun har foreløpig utformet tre ulike dekorserier - to ulike figurserier + en med enkle grafiske blomster. Figurseriene er det forresten barna hennes som har tegnet! :)


Elsker å se når folk tør å tro på sine drømmer og gjør dem til virkelighet!
Well done, Karen! :)


Elegante og søte humørspredere, er de ikke?

Karen har nettbutikk, og jeg har hørt at hun er i dialog med
norske Styleset som mulig forhandler av Kop cup
til Norge, Sverige og kanskje Finland.


Translation:
Karen Skotte-Lund graduated as a graphic designer in 1993. But Karen Skotte-Lund still had a dream about being a ceramics. She completed several courses in ceramic, and then, in 2005, she took the big jump founding her own company, KopCup.
Now she combines her two worlds producing handcrafted, unpretentious ceramic with a straightforward graphic pattern. I discovered this sweet brand a little while back. And I love the simple shapes and fun decorations. Must be fun to work with. Who couldn't need a little Kopcup in their lives? :)

Bilde 2 og 4 er mine egne, resten er fra Kopcup.dk

I neste innlegg
fraiche grafikk

7 kommentarer:

  1. Ah, kult! Det går jo faktisk an å få barna til å lage noe lignende ved å male med porselensmalingstusj på hvite kopper.

    SvarSlett
  2. wow..love so much the drawings on ceramics!!!! tks for sharing!!!!

    SvarSlett
  3. Å, så fint! Kunne godt tenkt meg en av de vasene der.

    SvarSlett
  4. Så stilige! :-) Tenker at man kunne få ungene til å utfolde seg på samme måte.

    SvarSlett
  5. Åh så fine!Noe for keramikk-gale meg vettu:)
    Vasene var supersøte.

    SvarSlett
  6. Åh vilka fina och gulliga koppar!! Love it!

    SvarSlett
  7. Heisan!
    Liker alt du har vist av bilder her som denne dama står bak! Vet jeg har sett de naivistiske koppene før og også de andre som jeg tror jeg viste i et innlegg uten å vite navnet bak.
    Nå ble jeg litt klokere!
    Ha en finfin kveld!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...