torsdag 24. mars 2011

Caravaggio



Cecilie Manz er en spennende dansk designer, som jeg har skrevet om før. I dag er Åpent hus-lerret viet hennes lampeserie Caravaggio. Ingen nyhet, men absolutt er verdt en liten kikk.


Cecilies hovedtanke er å lage lamper som ikke tar oppmerksomheten vekk fra lyset den skal gi. Og utforme dem med enkle former. Sånt liker Åpent hus, vettu. Denne våren kommer lampeserien i flere nye farger og nå også med matt overflate. Nydelig, synes jeg.


Enkel teknisk detalj i toppen utgjør noe av kjennetegnet på Caravaggio-lampen.




Stålampa er litt rar, synes jeg! :)



Her er Caravaggio med opalglass også.




Lampeserien føres av danske Lightyear.

Caravaggio på Picasaweb


Min favoritt er nok den matte hvite.

I neste innlegg
herlig hus

11 kommentarer:

  1. Veldig fin. Vet Living selger en lignende lampe - med tydelig inspirasjon fra Caravaggio lampen:) Kjøpte nytt spisebord i dag, og ser derfor etter nye lamper til å ha over bordet... ikke lett det der.... må tenke videre;)
    Vilde

    SvarSlett
  2. Jeg kan ikke si meg annet enn enig i at dette er kule lamper. Vi har nemlig to Caravaggio Opal over spisebordet. ;)

    SvarSlett
  3. Knallfine lamper!!
    På listen sammen med alt annet jeg har lyst på:)

    Fin kveld til deg!
    Klem:)

    SvarSlett
  4. Lekre lamper!! Flotte alle sammen :)
    God kveld
    Kjersti

    SvarSlett
  5. amazing lamps...just the one i need!!!! xoxo

    SvarSlett
  6. Nydelige lamper! Vil ha!

    Kan jeg spørre deg om hvordan du har klart å redigere teksten i kommentarfeltet ditt? Kunne nemlig tenke meg å gjøre det samme :o)

    Ha en nydelig helg!

    SvarSlett
  7. Nydelige bilder, flott inspirasjon!

    SvarSlett
  8. Veldig tøffe lamper.

    Kunne godt tenkt meg ei svart med raud ledning. :)

    SvarSlett
  9. Hengelampen er nydelig!
    Første gang jeg ser den i matt hvit, den var virkelig lekker...

    SvarSlett
  10. De er så fiine...og spesielt den i matt hvit...må sjekkes ut...trenger noen lamper i stue vinduet:)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...