søndag 27. mars 2011

Spor etter barn 4


Åpent hus-huset er fullt av tegn på at barn bor der. Det er da ganske naturlig, ja. De utgjør jo halvparten av beboerne! :)  Men nå som ungene er i ferd med å bli større, har jeg etter hvert "fredet" stua. Der er det ingen leker som har fast oppholdssted lengre. Foruten det som får plass i vår kjekke Montana-kommode med skapdører. Jeg må innrømme at jeg synes det er er deilig! Jeg nyter å kunne slappe av om kveldene i rolig og ryddig stue.


Men ungene våre er sosiale dyr, og om dagen trekker de gjerne inn ting der. Utstyr. Hjelpemidler. Noe de skal studere.Få til. Eller fikse. Eller kanskje er det rett og slett redskap til  å "utføre leken."  (Lek er seriøs bissniss).


Men om kvelden går det tilbake dit det kom fra.

Det er så kjekt å leke med ungene. - Å undre seg sammen med dem, å utforske og å diskutere. Særlig i helgene, når vi virkelig har god tid og lar det meste skje på deres premisser. Under er det lillemor som leker frisør med mors hår. Hun kan tutle på i lang tid. :)




Lillemor snart fire har utstillig på kjøleskapet.

Det kan ikke handle om ting hele tida, selv i en interiør- og designblogg. :=)
I dag drysser jeg noen bo-med-barn bilder over Åpent hus-bloggen. (Bare spor etter lillemor denne gangen) En liten hilsen til de som svinger innom her. Takk for at dere gjør blogghobbyen til en sosial og hyggelig hobby for mor.
Spor etter barn 1             Spor etter barn 2             Spor etter barn 3

God ukestart til alle som titter innom her.

Translation:
Just a little hi with photos from Open house kids' department. :) I hope you had a good weekend.
Best wishes from the Open house family.


I neste innlegg
herlig retromønster

7 kommentarer:

  1. For et deilig innlegg, vakre farger og fine glimt av heimen. Jeg prøver også å få lekene ut av stua men merkelig nok kommer de tilbake i rekordfart ;D *♥*

    SvarSlett
  2. Hei,koselig innlegg.
    I min stue er det nå jeg som roter mest!
    våre tre store jenter var i helgen hjemme alene,da er beskjeden: det skal se ut som et stylet boligmagasin når jeg kommer hjem:)
    det (beste)verste av alt: det gjorde det!
    fiolineklem

    SvarSlett
  3. koselig innlegg. kjenner at dette var noe jeg like gjerne kunne tatt fra egen stue:) tulla som steller håret, dukker og barnestoler, biler og diverse stash dukker opp stort sett overalt til enhver tid:)

    :)GO uke til dere alle- store og små:)
    kLem

    SvarSlett
  4. Hei :). Jeg har noen tunikaer igjen fra i fjor - og ettersom de ikke gikk unna som varmt smør - for å si det på en klisjeaktig måte - ble det stopp i produksjonen - og jeg planlegger foreløpig ikke å gi meg i kast med det heller. Det er så mye jobb - fordi det er en litt omfattende modell. Selv synes jeg de er så søte at jeg nesten vegrer meg for å selge de ;). Har noen igjen - og alle er i str. 104. De kan brukes fra ca. 2 år som kjole - men i originalmønsteret er de sydd som bluse/tunika i str 104. Klemmeliklem

    SvarSlett
  5. nå har jeg sett på alle 4 bo med barn inleggene - etter hverandre og de er uttrolig søte - ja ungene også, hvordan de dekorerer interiøret!!
    Jeg har en følelse av at det er bare rot og kler som blir lagt igjen over alt hjemme hos oss jeg - kanskje jeg skal SE litt bedre etter neste gang ( jeg tok dog bilde av ring utstillingen til vesla som har forblitt liggende til pynt!) Jeg er nemlig i dag fremdeles litt irritert over ALT det jeg måtte rydde i går - og da ikke bare etter ungene som jammen begynner å bli store (blir 8 og 13) MEN mye var det største barnet sitt ( han som blir 43!!)
    Ha en kjempe flott mandag og pleace ta flere bilder av bo med barn!!!!

    SvarSlett
  6. Så flott innlegg!! Elsker fargebruken din! Viktig at barna får utfolde seg, men at man også kan "frede" enkelte områder fra tid til annen, uten at det går utover plass til kreativitet!!

    Tenk, hadde du bodd i et diktatorisk "hvitt hjem" hadde det antagelig ikke vært plass til de flotte fargebildene på kjøleskapet!

    Ingrid

    SvarSlett
  7. Hei igjen du kjære,

    som en kommentar til din siste kommentar på bloggen min..(hehe)

    Har du prøvd Bukowski i Sverige ang. Berså? Kjenner du noen i Stockholm kan du få de til å sende det/ eller bruke et fraktfirma (adr. på nettsiden. Ellers sende det til Gøteborg og hente det der. (Fin helgetur..;)

    Norske Blomqvist er også et tips.

    Jeg sikler på et ubrukt fonduesett i gult Cathrineholm (fokuserer på den fargen) og blir nok å kjøpe det, selv om prisen er stiv...men viktig det der med hvordan objektet er i stand...

    Ellers har jeg kastet mine øyne på Lisa Larson - som bare stiger i pris. Elsker bl.a ABC damene, Lilla Zoo, (kjøpte nå nettopp dachsen)og Samhällsdebatten...svinedyrt...men blir dyrere..!!

    Pass deg for slitasje objekter på Berså, siden de originale er dårlige i glasuren, men det vet du sikkert ;)

    Puhh!!!

    Go'klem!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...