onsdag 23. mars 2011

Når stormen herjer


Det har stormet og regnet bortover i dagevis her jeg bor. Alle små, lette og løse deler som tidligere lå stille og fint plassert utenfor huset, er nå enten tjoret fast, putta i garasja, eller redda innadørs. Den tunge gassgrillen har dansa seg veg flere meter på verandaen, og måtte hentes i sikkerhet i morges. Naboens hagestæsj ligger i en krok av vår uteplass. Og man skulle hatt vindusviskere på kjøkkenvinduet - "stivpiska" og uklar av regn og allverdens rusk som vinden bringer med seg. Huset knaker, stuevinduene buler innover i kastene, og vinden brøler praktisk talt utenfor. Her er det virkelig krefter i sving!


Onsdag er min sårt trengte og alltid etterlengtede fridag. Og med et slikt vær som i dag krøp jeg til køys igjen etter å kjørt mann og barn til dagens plikter. Der er alltid noen gjøremål som venter disse fridagene, men jeg prøver å få til noe rolige timer på formiddag i alle fall. Jeg føler meg priviligert. Til lunsj kunne jeg ta med en nylaga cortado og den nyutplukka boka mi til lesekroken i Åpent hus. Og den har fått seg en pitteliten ansiktsløftning. :)

Det skal gjerne ikke så mye til - men en liten ny detalj som skiftes ut kan gjøre susen av og til. Tror det var frøken Fosse med den fine hus og hagebloggen som for ei stund siden ga meg et fint tips om hvordan piffe opp lesekroken min ved peisen. Nå har jeg fått i hus ei fin ny pute, som jeg synes fornya det hele litt. :) Takk frøken! Jeg storkoser meg med å få kommentarer, tips og ideer fra dere, kjære lesere!

Sånn (som over) så det ut. Stolen er oftest neddynget av ting på vei til et anna sted, (lyder velkjent?) eller full av Storebrors småbiler og bilbanedeler.



Nå synes jeg det hele "henger litt mer sammen" :)


Bildene er fortsatt kjempefornøyd med.


Veldig artig å få tips og ideer fra dere lesere. Av og til kan det være noe helt enkelt og "genialt" man bare ikke greier å komme på selv, fordi man trasker oppi ting hver dag og blir "blind". :) I dag er jeg visst fryktelig glad i tødler også! :)

Håper du har en fin dag, samme hva som foregår utendørs hos deg. Gjelder å gjøre det beste ut av det! :)

Translation:
We are having the worst storms around here these days - strong winds and rain falling horizontally it seems. What better way to spend my day off than a long morning sleep, a good cup of coffee, and opening a new novel. This is our little reading spot in Open house. A reader suggested a different pillow, and so I followed the advice. Fun to see how a tiny detail can make such a difference. Love it. And love getting feedback from you guys! Thank you! :)


I neste innlegg
fin lampe

6 kommentarer:

  1. Høres kanskje rart ut, men jeg savner skikkelig røskevær. Du beskriver det så godt. Akkurat som jeg husker det fra barndommen, med vinduer som buler og vinden som uler. Nå gleder jeg meg enda mer til å flytte hjem til vestlandet!

    Fylt opp med ting som er på vei til et annet sted....ja, say no more!

    Kroken ble veldig fin! Puten trakk det hele sammen på en flott måte. Liker veldig godt måten du gir tilbake til leserene dine. Det er merkelig med det, men noen vil helst gi inntrykk av at de kommer på alle ideer selv!
    Dermed var dagens kred utgitt! :) Ha en strålende kveld.

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. En liten sak som f.eks. en ny pute kan være akkurat det man behøver....

    SvarSlett
  3. Fin krok! Og våren må jo snart komme, selv om det ikke ser sånn ut...

    Ps: Velkommen til 'Øy-søker-familier-GIVEAWAY' hos oss! Spre gjerne ordet.

    Mona.

    SvarSlett
  4. Hei! Kjempefin lesekrok og kjempefin blogg!! Liker bildene veldig godt. Kan jeg spør hvilke format de er i og hvor du har fått tak i rammene? Hilsen Tone

    SvarSlett
  5. hei Tone:
    beklager seint svar - men nå har jeg endelig fått målt rammene til bildene over. De er 60 x 80. Tror jeg fant de på Skeidar. (eller var det Bohus?) enkle og greie i alle fall. :)
    Håper svaret er til litt hjelp.
    Beste hilsner fra Åpent hus

    SvarSlett
  6. Det ble fint, ja! :-) Nydelige bilder! Syns det er vanskelig å finne fine bilder- dog, bildene jeg vant hos deg har gjort stor lykke på kjøkkenet.
    Kanskje jeg skal begynne min blogge-"comeback" med et innslag om dem? :-)

    Ann-Christin

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...