fredag 25. mars 2011

Lyst og luftig


På tide å svinge innom arkitektur-temaet her i Åpent hus. Der er mange husstiler som er flotte. Men skulle jeg velge helt fra øverste hylle, ville jeg nok gjerne valgt noe passe stort (ja, selvfølgelig!), lyst, luftig og moderne. Dette her er jo ikke så verst....





House C er tegnet av det spanske studioet RTA. Det ligger på to plan og har spennende vinkler og former. Det ligger i den katalanske hovedstaden, Barcelona. Det ser kanskje litt vel gedigent ut dette, for å være enebolig. Men tøft å se, ikke sant?

Se så lekkert med de to veggene i underetasjen som ender i et glasshjørne rett ut til hagen.


zen-følelse?

lys, luft og svevende trappetrinn.


Kilde: Designboom

Translation: Time for a look at some breathtaking architecture again, here in Open house. Barcelona is the site for such. House C was designed by Spanish studio RTA-office and is a spectacular two-storey residence located in the Catalan capital. Large floor to ceiling windows ensure a good indoor/outdoor connection and every room is opened towards the environment, receiving a large amount of natural daylight. Via Designboom
I wish all my readers a great weekend! Best wishes from Open house


Jeg ønsker alle som svinger innom ei riktig fin helg.
Beste hilsner fra Åpent hus.


 
I neste innlegg
blir det møbelutstilling :)

5 kommentarer:

  1. Å fy flate!

    Eg kunne godt å budd i eit sånt hus. Tilogmed i eit som var bittelitt mindre. :P Eg kjenner at eg trenger å vinne i lotto sånn at eg kan bygge meg ein drømmefunkisvilla.

    SvarSlett
  2. such a great house!!!!! yeahhhhhhh!!! have a nice weekend!!!

    SvarSlett
  3. Sånn passelig stort;-) Lekkert!! Ps! Mangler en S i "livstegn" der man skal trykke for å legge inn kommentar..
    God helg!
    Hilsen Sol

    SvarSlett
  4. Fantastisk flott. Liker så godt når du skriver om arkitektur - der er det mye spennende og inspirerende. Takk for at du deler :) Har nå også (endelig!) lagt meg til som følger hos deg... Ha en fin helg!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...