lørdag 19. mars 2011

Våren inn


Hei alle. Vi har hatt en deilig vårdag her hos meg. Snøen har (forhåpentligvis) smelta for godt, påskeliljene er halvveis til blomstring i mitt lille blomsterbed, og økende mengder dagslys er iferd med å vekke vintertrøtte meg opp av dvalen. Et par fridager gjør susen! Og sammen med deilige solstråler og glade, ivrige barn som har funnet frem syklene for sesongen, våkner vårfølelsen i meg.

Og med den kommer tiltakslysta - både til husarbeid (tro det eller ei) og til å fiffe opp litt hjemme. Et sikkert vårtegn hos oss, ser jeg, er at jeg bytter ut putene i sofaen! :) hihi. Ja, det begynner å bli tradisjon: Den nøytrale sofaen vår for kjapt et hamskifte med et par nye fargeklatter. De mønstrete putene fra svenske Spira er jeg absolutt ikke lei av, men de har fått følge av noen nye farger.

I dag har jeg bare lyst å formidle følelsen av vår og voksende energinivå her i heimen! :) Håper du føler noe lignende der du er. En deilig følelse! :)


For tiden leses forresten "Hotellet på hjørnet av bitter og søt". God og interessant lesning. Snart ferdig - Noen som har nye boktips? :)
  

Translation:
Snow has melted away again - for good this time, I hope. Brighter days and good weather wakes up the sleeping bear in me - I'm all ready for spring! :) A sign of spring in Open house is that I find myself wanting to change the pillows in our sofa! :) And so I did. Just a few little changes, and a touch of warm colours make a big difference. I love it. These days I can feel my energy level rising. I hope you feel it, too - A wonderful feeling! :) Tomorrow: great paitings.

I neste innlegg
tøffe malerier

10 kommentarer:

  1. Her er det og vår vår vår!!! Og jeg er superglad! Vel og merke ligger det endel snø igjen her, men idag har jeg hogd bort endel is og snø på verandaen, så snart kommer nok liljene hit og!

    Ha en fortsatt deilig vårhelg!

    SvarSlett
  2. Redningsvest og skøyter skal man ikke kjimse av ;)

    Her er det maaasse fine bruktbutikker, men lite loppemarkeder. Ett par skal jeg nok klare å oppdrive, men det er ikke som i Oslo. I fjor var jeg på så mye loppis. Men prisene...de er frekke i Oslo. Her skjønner de ingenting, hehehe. Daisyskåla fikk jeg for 50kr :D

    Og forresten; utrolig kult bilde over sofaen deres. Kudos!

    SvarSlett
  3. Janne: Daisies er lekkert! :) heldig du!
    og bildet over sofane: takk! jeg kjenner "kunstneren..." ;)

    SvarSlett
  4. Takk for at du sente over litt vår-energi :-) Fine puter

    SvarSlett
  5. Så fine og vårlige puter!
    Ser jeg burde fått inn litt vårfarger her i heimen også:)
    Lengter etter litt energi til å ta en skikkelig våropprydning...
    Fikk et nytt teppe til stua i dag, så da ble det i det minste vasket skikkelig der:) Og ommøblert litt:)
    Men der stoppet energien gitt...
    Kanskje en sammenheng med en liten gutt som har tredje ørebetennelsen på under tre måneder....

    Håper du får en fin lørdagskveld i den fine sofakroken din:)

    Klem!

    SvarSlett
  6. Så fin sofakrok! Og bildet over sofaen likte jeg godt, kjempefint!

    SvarSlett
  7. Kjempefine puter! De gjorde susen. Jeg har samme følelsen av begynnende vår. Har fylt huset med fargerike blomster, og det gir huset et helt nytt løft. God lørdagskveld til deg også :) L.

    SvarSlett
  8. Deilige bilder! Våren lar vente på seg her sør, men snøsmeltingen er i gang...putebytting er alltid forfriskende!

    Ha en finfin helg,

    Klem fra Ingrid

    SvarSlett
  9. Hei Åpent Hus! For noen nydelige bilder du viser fra heimen!! Likte ekstra godt det siste - kanskje noe å ha i margen på bloggen?;)
    Det begynner sakte men sikkert å minne om vår her også. Det drypper hektisk fra taket, og her og der titter det frem små spirer av snøklokker - og krokkuser? Våren er helt klart rundt hjørnet:) Ha en fortsatt fin helg. Klem Vilde

    SvarSlett
  10. Fint! Jag byter regelbundet kuddar i min soffa, finns inget enklare sätt att pigga upp vardagsrummet på!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...