fredag 29. oktober 2010

Spor etter barn 3

Jeg bor med barn. Med to go'klumper som fyller dagene våre med innhold, og hjertene våre med varme. Jeg bor med to hengivne søsken, som vekselsvis koser, leker og krangler. Med en storebror som har lært seg å tilpasse seg lillesøsters "luner", og som prøver å lirke henne med på sine små påfunn. Med ei lillesøster som ser opp til sin skjønne bror, men som stadig likevel vil hevde sin vilje og rett.

Jeg bor med en gjeng som er glad for å kunne kalle seg familie. Som koser og klemmer mye, og som alle har som høyeste ønske at vi skal være sammen.

flickr
Jeg tror ikke vi er noen unik familie sånn sett - Ukedagene flyr av gårde, og hverdagsrutinene og programskjemaet må som regel sitte for at kabalen skal gå ihop. Men i helgene senker vi tempoet og tar oss bedre tid til hverandre. Det er som regel da de kreative prosjektene dukker opp. Og det er da jeg kan finne på å komme over slike herlige stilleben som disse:

Flodhesten pynta for anledningen:

Vi leker hytte og okkuperer mesteparten av storstua..!!! :)
Kan avsløre at hytta hadde flere rom - puterom, soverom og eget discorom!


Nyutviklet vannanordning (ikke så lett å tyde på bildet, men funker fint i praksis!)

Joda, fin tegning, men (kremt) ikke på en tallerken ...!!

nattlig utført sokkeutstilling utenfor barnerommet.
(bildet ville ikke stå på høykant, dessverre - snu hodet litt)

Dukka til lillemor dingler lettkledt (ja, ok: naken) og alene i vinden utenfor.


Det er storebror som som oftest er "mannen bak". Han eksperimenterer, sorterer og organiserer. Når han ikke er utendørs i full fart på sykkel eller ivrig ropende fotballspiller. Eller i iherdig datafotballkamp sammen med herr Åpent hus og kameratene i gata.

foto: Debi Treloar


bamse og sauen er med når vi smører niste.


Hallen i Åpent hus - tumleplass for alt som er gøy.


Førsteklassingen har begynt å tegne figurativt! :) joho!

Og lillemor på tre tegner allerede jenter, kjoler, stiger, sol, blomster og gress. (neida - ikke stolt mamma i det hele tatt..!) :)

Her er hun forresten med barnehagesekken sin! :)

Skal hilse så mye fra Storebror og lillemor! :)
Beklager blanda bildekvalitet i dagens innlegg. Tenkte det var viktigst med innholdet, så de slapp gjennom nåløyet likevel! Selv om den kunstneriske helheten er så som så. :)


Ønsker alle som svinger innom ei riktig fin helg!


I morgen
stilig hytte ved sjøen

14 kommentarer:

  1. Helt nydelig innlegg!!! Blir glad i hjertet av å se slike hverdagsbilder av familielykke:)
    God helg.Kos dere!!!

    SvarSlett
  2. Herlige bilder og finfine tegninger. Maisi kommer hjem med tegninger hver dag fra skolen. Kjempemoro å se utviklingen! Prøver å samle på mange av dem, men oj oj så mange det blir ut av det. hihi, hun har nå tre små skuffer fulle i stua. Må nok organisere litt om det fortsetter slik. Fant en mappe full av tegninger for litt siden fra de større ungene.. Skikkelig moro. Kanskje de vil ha dem en vakker dag så de kan vise barnebarna <3

    SvarSlett
  3. Superkoselig innlegg ;) Herlig med hverdagsbilder :) Husker fra min barndom , vi bygde også hytter med pledd og stoler ;) Liker meg her på bloggen , kommer innom igjen ;)Tusen takk for kommentar på bloggen min :)

    Ha en fin helg :)

    SvarSlett
  4. Jeg smilte meg nedover fra bilde til bilde. Så mange fantasifulle installasjoner og kunstneriske innslag. ☺☺☺. Ha en herlig helg!

    SvarSlett
  5. Saa hyggelig aa se bildene mine. Aa mimre et pa tre aar tilbake:-) Fortsatt god slapp-av-helg.

    Helle

    SvarSlett
  6. Morsomt innlegg! Måtte snu meg rundt mens jeg leste, og se på vårt lokale Legoland her i stua, som jeg rett og slett stod over å rydde ikveld ;)
    Ha ei flott helg!
    Smil Carina

    SvarSlett
  7. Så veldig gjenkjennelig! Så travelt, så kaotisk, så fantastisk livet med unger er!

    SvarSlett
  8. Åh så deilige bilder! Dette er bilder det oser et kjærlig hjem av! God helg til dere alle 4 fra oss 3+pus!
    c",)

    SvarSlett
  9. Ja, er ikke dette livet da. Husker rotet da mine var små. Fakta er at jeg savner spor etter barna. Heldigvis har vi fått et barnebarn som vi får låne ofte. Gleder meg til han fyker rundt og setter spr. Ønsker deg en fin helg med dine kjære.
    Klem

    SvarSlett
  10. Ja - det er jo sånn det er! Fint innlegg!!

    SvarSlett
  11. Herlig innlegg! Jeg sitter her med et smil om munnen :)

    Super helg til dere!

    Hilsen fra Guro

    SvarSlett
  12. Ha ha - herlige foto! Tenker at jeg må ta frem kameraet mitt litt oftere også. Rot kan jo faktisk være sjarmerende.

    SvarSlett
  13. Fantastiske bilder! Måtte le av den nye vannkrana...

    :)

    SvarSlett
  14. Så godt å se slike hverdagsøyeblikk! Nydelig.
    Jeg syns jeg kjenner stemninga i stua av å se bildene. Ser for meg ungene i full konsentrasjon med ulike prosjekt:)
    Hils til alle!
    Toril

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...