onsdag 29. desember 2010

Lekekasse for tøffinger


Dette tipset må jeg skynde meg å sende videre, sånn at de som er interessert kan være obs nå når sesongen er her. Dagens tips er ei fin og tøff lekekasse man kan skaffe seg, praktisk talt gratis.

Her er historien:
Jeg og Storebror tusla tur første nyttårsdag i fjor. Vi tok oss god tid og gikk på oppdagelse i brøytekanter og snøhauger. Midt i snøtullet, kom vi over ei fin og spennende svart kasse i veikanten. Den hadde vært i bruk dagen før, og lukta ennå av krutt. Når vi så nærmere på den malte trekassa, hadde den jammen lokk og borrelås-lås til og med.



Storebror og jeg dro den med hjem og vaska den og stelte den. Etter hvert fikk den flytte inn på barnerommmet i Åpent hus. Og i dag rommer den juniorenes samling av små plastdyr.




Tar med et bilde av Lillemor ikledd julens store slager: utkledningskostymet fra tante i Bergen. Nå har vi ei marihøne i hus! :)


Så tipset er altså:
Siden fyrverkeri-reglene er blitt strengere, selges det nå flere større rakettbatteri i stedet for enkle "knallerter". De mer forseggjorte batteriene kommer i trekasser a la den vi fant. Og slike blir det sikkert flere av i år. :)

Det går jo an å skru på hjul også. Eller male den om igjen, for de som vil det.
Fyrverkeriboks blir lekekasse. Fin gjenbruk det, ikke sant?



I neste innlegg
fin lampefamilie

10 kommentarer:

  1. Oj! Stilig!!!
    Hadde blitt super happy om jeg kom over en slik kasse!!!:)

    Håper dere har hatt ein fin jul!

    Klem!

    SvarSlett
  2. Gjett om vi må på tur med ungene tidlig 1. nyttårsdag...? :)
    Takk for tipset.
    Godt nyttår til deg.
    Gleder meg til å følge deg videre i 2011.
    May Helen

    SvarSlett
  3. Det var en knall ide! Må nok ta med meg han på 4 og kikke litt etter slike:)
    Du har en super blogg:)

    SvarSlett
  4. Så lur du er da. Kjekt med borrelås og det hele. Tøff kasse. Ønsker deg en fin nyttårsfeiring.
    Klem

    SvarSlett
  5. Digget kassen. Knallstilig. Skal jammen gå på let etter sånne kasser. Takk for tips!

    SvarSlett
  6. Sååå kul! Må visst gå nyttårstur :)
    godt nyttår!
    klem
    Lise

    SvarSlett
  7. Rotet meg innom denne bloggen i romjulen og leste dette innlegget. 1. nyttårsdag var familien ute på tur og hva tror du vi fant? Rød og fin rakettboks, frosset fast i bakken. Med god hjelp fikk jeg løsnet den og brakt den hjem. Gleder meg til å ta den i bruk.

    Tilfeldighetene førte meg tilbake til bloggen din. Tusen takk for inspirasjon :) KOmmer innom igjen senere og får flere morsomme innlegg ;)

    God helg !

    SvarSlett
  8. 1000 takk for at du delte dette kjempetøffe tipset hos meg!
    Lykken er ei kruttønne.... :-)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...