torsdag 2. desember 2010

Eksamen


80% jobb og 50% studier er ingen drømmekabal av et hverdagsliv. Men et spennende studie veier litt opp for stresset. Hadde jeg bare kunnet unnvære den siste innspurten med pugging og en hersjens skoleeksamen.


Denne høsten gikk fort, gitt! Har knapt rukket å "kikke opp"! Flere som føler det slik?? Sommerferien var knapt over før jeg befant meg i en virvelvind av oppgaver, av avtaler, av reiser og "opplegg".



Det som i januar begynte som hyggelig påfyll av fagkunnskap, ble etterhvert til et stort loddent uhyre som nå på seinhøsten slukte mye tid og krefter.







Men i dag er altså eksamen unnagjort.


Etter fem timer med stillesitting og pressing av kunnskap ut av hjerna, var det utrooolig godt å komme ut og trekke frisk luft! For en lettelse!




Så får det heller bare være at jeg ikke får toppkarakter.
Lært mye har jeg uansett.
Nyttig og spennende å ta med seg videre.



og så er det vel på tide å si:
Jippiiiii! Ferdig!! :)

I morgen
er starten på resten av livet mitt!
(skikkelig pompøs i dag, gitt!)
:)

19 kommentarer:

  1. Gratulerer så masse med overstått eksamen. Den følelsen er deilig gitt (selv om det begynner å bli noen år siden sist).

    SvarSlett
  2. Grattis med ferdig eksamen! Kjenner meg igjen i den kabalen:) Slitsomt ville mye, men gud så kjedelig det hadde vært å ikke hatt det sånn..;-)

    SvarSlett
  3. Gratulere så mye!! Tenker meg det er en helt HERLIG følelse:) NYT det!! Klem fra Idyll

    SvarSlett
  4. Gratulerer med vel overstått! Følte lettelsen av å lese det du skrev.

    Kos deg fremover nå:)

    SvarSlett
  5. Så flink du er!! Tenker det er deilig å være ferdig med eksamen, det er så stress...

    Nyt friheten :)
    Kjersti

    SvarSlett
  6. Congratulation!
    It's one of the best feelings I know.
    The best wishes for your future.
    Polly

    SvarSlett
  7. Gratulere så masse med overstått eksamen. Ikke alltid så viktig å få det beste resultatet :) Synes jammen du er flink å studere 50 prosent mens du jobber 80. Jeg gjorde også det et år, men det var før jeg fikk barna. Nå tror jeg ikke det hadde vært så lett å få det gjennomført.
    Likte bildene du presenterte under hverandre her. Lo godt av noen av dem. Var det din stabel med pensumbøker? Hjelp.
    Kos deg disse dagene fram mot jul
    Klem Tonje

    SvarSlett
  8. Gratulerer med overstått eksamen! Det gikk sikkert bra, så nå kan du senke skuldrene velfortjent og kose deg.
    Klem fra Eva

    SvarSlett
  9. Ååå! Eksamen er godt å vere ferdig med!

    SvarSlett
  10. Gratulerer med vel overstått eksamen! Deilig å være ferdig. Den grafiske framstillinga var morsomt.

    SvarSlett
  11. Gratulerer med vel overstått eksamen!

    Jeg er virkelig imponert over de som klarer studier ved siden av jobb.
    Toppkarakterer eller ei, imponerende er det uansett, så du kan være stolt av deg selv!

    SvarSlett
  12. Vel overstått eksamen! Utrolig deilig følelse, ikke sant?
    Da jeg var ferdig i vår så følte jeg en helt ubeskrivelig følelse, ja litt sånn at nå starter livet:)
    Enig med deg i at høsten har gått alt for fort, litt vemodig nesten. Og jeg er virkelig i dvale nå som det er vinter og lite lys. Men snart blir det lysere igjen;)
    Klem

    SvarSlett
  13. Gratulerer med vel overstått eksamen :)

    SvarSlett
  14. vel overstått med eksamen. jeg håper å få levert min i morgen.. litt små pirk igjen.. jeg har da innlevering eksamen.
    utrolig morsom lesing du har gitt i dag. (og før) må si at det var morsomt å lese..
    ha en fin kveld og håper eksamen gikk knall bra

    SvarSlett
  15. Vel overstått! Godt gjort, spør du meg :)

    SvarSlett
  16. Den følelsen er helt fantastisk! Nyt førjulsdagene! :)

    SvarSlett
  17. Gratulerer med vel gjennomført eksamen! Ingenting er som å kunne senke skuldrene og puste ut etter en slitsom eksamensperiode! Spesielt når man ikke bare kan konsentrere seg om studiene, men også må jobbe og ha fokus på den. Gratulerer, igjen!

    SvarSlett
  18. Gratulerer med vel overstått eksamen! Kjenner til det stresset, glad jeg slipper det i år...:) Nyt resten av advent!

    SvarSlett
  19. Er det ikke deilig å være ferdig :=) jeg var ferdig i dag :) to mnd til vårsemesteret begynner, hah :) god jul

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...