fredag 17. desember 2010

Juletrepynt

Tusen takk for alle koselige hilsener etter min heldigvis korte sving nedom kjelleren denne uka. Jeg setter veldig pris på dem. Nå er formen betraktelig bedre. Og hverdagen kan omsider begynne å fungere litt mer som normalt.

Skal jeg rekke noen juleinnlegg før høytidsdagene er over, må jeg vel komme med dem nå? :)
Er du av dem som skifter stil og farger til juletreet, eller er det de samme som får pryde treet ditt hvert år? Hos oss har vi de enkleste ornamentene, spedd på med små tilskudd fra de smås egne juleproduksjoner. Men her er litt anna til inspirasjon for de som har lyst til å fornye seg. En del av det kan fint lages selv:

Tova ullkuler i lenke. Ferm living.


Anne Black julekule i porselen.


Små englevinger på treet. Bilde fra Jordbærpiken.

Living etc


Hvite porselenshjerter fra The white company


Filthjerter fra Floras frue


dypp nøtter og kongler i sølvmaling, eller kjøp fra byNord.

spagat dk

Fru Fly - enkel julepynt med mening.


Ferm living.


Porselensornamenter fra Stilleben dk


Filthjerter og snøkrystaller. Fri dk.

Anettes design julekakekuler.


Living etc.



Nydelig sølvhjerte hos Fru Fly. Sånn vil jeg også ha!

Ellers kjøpte jeg et par fine juleting i København forrige helg. Skal vise snart.


I neste innlegg
et glimt av sommer: deilig dansk.

7 kommentarer:

  1. Gleder meg til å se shoppingbilder!

    SvarSlett
  2. Heia

    Her var utrolig mye flott julepynt.
    God ide å dyppe kongler i sølvmaling...jeg har masse kongler,...må bare få meg sølvmaling:)

    Klem

    SvarSlett
  3. Mye fin juletrepynt her. Har sans for hvitt og sølv, men barna liker godt rødt. Må nok bli et kompromiss her hjemme:-)

    SvarSlett
  4. Godt du er i ferd med å finne energien igjen. Det meste av vår julepynt er den samme år etter år, men noe nytt kommer til. Noe har en spesiell betydning, som de kulene vi kjøpte i Beijing da vi ble Trollets foreldre.

    De ullkulene øverst synes jeg var morsomme.

    Ha en god helg!

    SvarSlett
  5. ville bara önska en fin helg till dig och en underbar advent! KRAM

    SvarSlett
  6. Så mye fin julepynt...
    God helg, og ha fine dager fremover :)

    SvarSlett
  7. Så godt du er på bedringens vei. Det vitner inspirasjonsgalleriet om ;-)

    Her er vi veldig tradisjonsbundet, hva gjelder julepynt, men vi sper også på med en og annen selvlaget kreasjon ;-)

    Ønsker deg en fin-fin dag!


    Klem fra Carina

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...