tirsdag 7. desember 2010

Salige rom


Har du tenkt på hvordan det ville være å bo i et kirkerom?
Så  høyt under taket finnes ikke andre steder, gjør det vel?


Denne gotiske kirka fra 1870 i Utrecht stod for fall, og ble gjort om til bolig. Arkitektene Zecc Architects og Thomas Haukes står bak forvandlingsjobben som ble gjort i 2009.

Stue.

bad.



soverom.


Spisestue

kjøkken




Her har de fokusert på lys, funksjonalitet og stoooore rom. Her er det mange uventa perspektiver og overveldende romfølelse. Kunst og andre dekorelementer myker opp atmosfæren av det tidligere hellige stedet.


Rimelig spesielt, hm?


Translation:
Did you ever think how it would be like to live in a 19th century church? This 1870 Gothic Church in Utrecht was transformed into a contemporary home by Zecc Architects and Thomas Haukes in 2009. The impressive makeover emphasizes on light, functionality and the maximization of space. “WoonkerkXL” (“Residential Church XL”) impresses due to the unexpected perspectives and overall immaculate feel. Several art works and decorative elements create a more friendly atmosphere and divulge the true nature of this seemingly holy space. The unusual building is currently up for sale for the sum of €2.375 million. How would you feel about living in this type of unconventional home?

via Freshome

I morgen
blir her fine soverom.

8 kommentarer:

  1. For noen fantasktiske bilder. Speachless... :)

    SvarSlett
  2. Jøss. Dette var spesielt. Vet ikke helt om jeg syntes det var vakkert eller hva... Tror jeg heller over til vakkert selv om jeg aldri kunne tenkt meg å bo i en kirke.-Tror jeg da...

    SvarSlett
  3. Jaaa, det har jeg faktisk tenkt på ....har sett noe lignende tidligere, og jeg blir like fasinert hver gang :) Se bare på de vanvittige vinduene. Åhhh, så lekkert! Og for ikke å snakke om høyden under taket. Wooow! Me like!

    SvarSlett
  4. Så spennende, dette trodde jeg ikke gikk ann.
    Fantastisk å se hvor godt de har tatt vare på de flotte detaljene i kirken, og samtidig gjort den funksjonell som bolig!!!
    Nydelige bilder:))
    Klem Anita

    SvarSlett
  5. Har jo hørt om salg av kirker i Nederland før, men ikke sett denne varianten... Det må være spesielt å bo i en tidligere kirke. Men jeg synes fortsatt det er litt rart at en kirke plutselig ikke langer skal være en kirke... Likevel, fint ser det ut!

    SvarSlett
  6. nydelig. Jeg har alltid tenkt at d ville være fint å bo i en kirke. og dette var jo bare uber lekkert da!!! :)

    SvarSlett
  7. Jeg personlig kunne ikke bodd sånn, det er alt for spesielt. Men, det skal sies at de har gjort en eksepsjonell jobb med å gjøre det til en helt unik bolig. Likevel.... jeg tror ikke jeg kunne sovet der så mye som en natt!

    SvarSlett
  8. Dette var jo bare helt fabelaktig inspirerende bilder! Fascinerende med kirkerom. For en utrolig fin blogg du har! Klem

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...