lørdag 11. desember 2010

Pepperkakehus / ginger bread art

Nå i disse førjulstider kryr det av bloggere som viser sine forberedelser til jul. Noen er skikkelige kreative overskuddsmennesker som får oss "vanlige dødelige" enten til å:
a) bli deprimert av hvor langt fra vår virkelighet dette føles, eller
b) gjør oss inspirert til å finne på noe tilsvarende selv.

Jeg har ikke tenkt å "konkurrere med de beste" og vise mine egne (upåbegynte) prosjekter. Men jeg tenkte at jeg kunne dele av de inspirasjonsbildene jeg selv har samlet meg. Juleforberedelser skal det bli. Sånn litt etter hvert! :)



Den gode feen blogg har også i år laget et vakkert og imponerende pepperkakehus. Hun har gode tips til glasurblanding og sammensetting av huset, for de som vil prøve seg på noe lignende.



Mi Rachel blogg


Stable stjerner til fine juletrær.
Lille Ws verden blogg


Søte skyer til å spise opp.
fortysixthatgrace blogg

Småhus til kruset med noe varmt i.
Not Martha blogg.

Stikk hull i før steiking og heng opp til pynt.
smartwomenonline.


Trapp, kvistvindu, og dør på gløtt.
House of Philia blogg

Vindu med gelatin på. Sweet Paul blogg


Flere små blir et lite tun. Melisdryss til snø. klick.no


Pepperkaketog i steden for det tradisjonelle huset?
Flere maler og tips på Milda.se (tips via Foreldremanualen)


Williams Sonoma
Bildene er gjengitt med tillatelse fra de flinke bloggerne. 

Noen som ble inspirert? Det ble jeg :). En passe helgasyssel, kanskje? La oss gå i gang!! (Ferdig pepperkakehus-sett funker fint det også!) :)


I morgen
steiner inne

7 kommentarer:

  1. Ja her var det mye fint !!!
    Rene kunsten....
    Jeg gidder aldri å prøve engang hehe..

    Klem,Kari

    SvarSlett
  2. Artig og vakkert innlegg. Ja, det er utrolig så mye fint det er rundt på bloggene. Husbygging er ikke min greie, så pepperkakehus må jeg nok enten kjøpe ferdig eller nyte synet av andres :-)
    Klem fra Eva

    SvarSlett
  3. Oioi, så mykje fint! Vi har baka pepperkaker i dag - dei er dog av det heilt alminnelege slaget. Men dei smakar og duftar godt likevel. :)

    Ha ein god laurdagskveld!

    SvarSlett
  4. Så masse fint ;)
    Liket best skyene og de søte små kakene på siste bilde.
    CUTE.
    ha en deilig lørdag.

    SvarSlett
  5. Her hadde du samla mye fint. Inspirert? Nei, jeg mista vel egentlig litt motet, he he. Kjørte en ny omgang med "brune pinner" i formiddag, de er lettvinte og gode. God bakehelg!

    SvarSlett
  6. Så mye flott! Jeg blir inspirert, men vet at jeg ikke klarer å få til noe lignende. Men lar meg imponere!

    SvarSlett
  7. Dette var mye flott i pepperkakekunsten. Et lite tips jeg fant på nettet: smelt en pose smørbukk når huset skal limes sammen. Det fungerte kjempefint i stedet for brent sukker.

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...