onsdag 1. desember 2010

Dagslys!

Ah. deilig! Dagslys!! Tror øynene skriker etter dagslys for tida. Fikk du med deg noe i dag?
Dere kjenner vel opplegget: mørkt når man går hjemmefra om morgenen, mørkt når man kommer hjem om ettermiddagen. Mange ganger tenker jeg at det er ikke rart kroppen og humøret reagerer av og til. Naturen går jo i dvale rundt oss! Er det virkelig meninga at vi skal bo her i nord..?

Nuvel, nå scorer jeg få poeng hos de som er vinter-tilhengere. :) Men jeg skal moderere litt, for å gi det korrekte bildet:. Jeg er helt med på at hver årstid har sin sjarm. Og der er mye fint med vinteren. Men skal jeg være helt ærlig så går jeg på en måte litt i dvale når løvet og kvikksølvet faller. Og så går sevja i kroppen og energien stiger når det lysner utpå våren.
Jeg er vel ikke alene om det?


Mens jeg venter på lysere tider, (og eksamen...!) byr jeg på en dagslysrapport fra Åpent hus. For en av fordelene ved studieinnspurt er lesedager, som kan tilbringes i heimen. I dagslys.
- Herved dokumentert! :)








Hva kan jeg si. Fortsatt forelsket i lyset..!

Akk, ja, så går sola ned for denne gang.
Men kvelden er jo fin den også.
:)

for de som vil se.

Update fra studinen:
I dag har jeg reist til Bergen. Og venta seks ekstra timer på at min lille nette koffert (med alle mine gode og viktige eksamensforberedelse-notater) skulle dukke opp.. Siste puggedagen ble ikke helt som forventa, kan du si. Sender en stor takk til SAS for at de greide å rote det til på ei enkel direkte innenlandsflygning. (Hvem skulle tro at frakting av bagasje er noe de gjør hver dag hele dagen.. - hvor vanskelig kan det være???) Jeg ble ekstra glad når dama i baggasjeskranken synes det var min feil at jeg ikke hadde tatt med notatene mine inn i flyet selv... Takk for den..! Så herved er advarselen sendt: når du sorterer håndbagasje og sendebagasje, bær med deg alt du kunne komme til å trenge de nærmeste 6-10 timene etter ankomst....! (bind, linsevæske, mobillader, varme klær...)

Send meg gjerne en tanke eller to i morgen kl 0900 - det trengs!


I neste innlegg
hm - får se hvordan humøret er etter eksamen! :)

3 kommentarer:

  1. Lykke til i dag!
    Og velkomment il Bergen. Håper du får med deg noe dagslys i dag etter eksamen, det er nydelig sol her for tiden. kaldt men nydelig...
    Prøv en kaffe feks på Michelsen på Festplassen eller på Verftet på Nordnes, flotte steder å sitte og kikke på livet og solen og lyset. Spesielt Verftet, som ligger ved Puddefjorden.

    SvarSlett
  2. Masse lykke til! Deilig at det snart er over;)

    Nei du er nok ikke den eneste som føler det slik mtp lys og energi. På én måte er det vel kanskje meningen at vi skal senke tempo og antall gjøremål i denne mørke tiden, men stort sett blir det vel motsatt pga julen og nyttår. Og tilhørende jule-/skole-/bhg.avslutninger...
    Gjelder å suge til seg det dagslyset en kan!
    Ha en fin dag videre, og pust ut!
    :) Nina

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...