tirsdag 11. januar 2011

Veggpryd til små gull


Jeg har alltid likt veggdekor. Når jeg var lita jente, snekra mammas onkel dukkestue til meg, og jeg lå våken om natta og laga "skisse" over hvordan jeg drømte om å dekorere tak og vegger i den. Jeg husker noe av ideene ennå. Det ene var at halve taket skulle ha blå himmel, skyer og sol, mens den andre halvdelen skulle ha natthimmel. Så bildet over "går rett hjem" hos meg. :) Her er mer inspirasjon for de som lurer på å få til mer særpreg og inspirasjonmotiver til barnerommet.

Bildet over: wall decor shops.com

2) Alfabetplakat for små lærehungrige. Fra Et hus i hvitt blogg.


3) Samme, men egenlaget, hos Lycheli blogg


4) veggklistremerker med luftige motiv. Innredningetc.se


5) Sånne veggklistremerker eller veggmalerier kan man lage selv.


6) Streken på besøk på barnerommet! designismine.com


7) Ide fra Gøy på landet blogg: wallsticker rundt knaggene.

8) Curiosity box fra Hay. Her kan innholdet skifte alt ettersom hva som er spennende for tida. Disse er jo like flotte på "voksenrom".


9) Til vitebegjærlige minier: alfabetplakater i ulike utforminger.
Hos Passelig Dose blogg/eplabutikk.


10) Tøff stilmiks med retrospeil og robotknagger!


I neste innlegg
hva nå

7 kommentarer:

  1. Takk for gode og inspirerende tips. Har en liten forespørsel...Kan du lenke til innleggene der du har hentet bildene? Jeg fallt f.eks veldig for Lychelis versjon og ville gjerne lest mer om den. Og en slik dag som idag (og gjerne andre dager) er det deilig å få det servert rett opp i hendene! Pluss, det er jo en fin gest og et "takk for lånet" til de du har lånt bildene av.

    SvarSlett
  2. Den der første der så jeg så lenge på da vi skulle pusse opp rommet til småen. Jeg lurte på å male selv. Men det ble bare med drømmene.
    Ps: Tusen takk for kjekk kommentar og at du ble med i lotteriet. Lykke til .)

    SvarSlett
  3. Heisann!
    Nydelige veggdekorasjoner!Du er så flink til å vise interiør-ideer, jeg blir alltid inspirert av sånne innlegg.Nå har jeg lyst til å gå og male en vegg:D
    Ha en flott kveld!

    SvarSlett
  4. Så mange artige ideer! Veldig inspirerende å se:-)
    Veggalfabetet var knallstilig!

    Tusen takk for hyggelig hilsen!

    Klem

    SvarSlett
  5. Takk for flott inspirasjon1 Tapet på første bilde hadde vært utrolig flott på soverommet vårt:)

    SvarSlett
  6. kjekt at flere finner inspirasjon her inne hos meg.
    til Avdelingen: selvfølgelig! det er absolutt god kotyme å lage lenker i henvisningene. Jeg skal bli bedre på det. beklager. Men en del av disse inspirasjonsbildene ble samlet for lenge siden. Og kapasiteten rekker ikke lengre noen (les: mange) dager! ;)

    SvarSlett
  7. I know the feeling! Jeg sliter med det samme knyttet til bilder som har blitt liggende lenge i inspirasjonsmappene.

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...