søndag 23. september 2012

Kikk inn i nyhuset: Full fasade facelift / Full outside facelift

Det er ikke bare inne det skjer forandringer i nye huset vårt. 
Her er et lite sammendrag av de siste månedens uteaktiviteter


Det smale vinduet til høyre over 
har nå fått selskap av ett til. 
Mer av utsikten inn på kjøkkenet :)






Ungene har tatt i bruk hagen allerede. 
I alle fall der det ikke er fullt av anleggsutstyr og avfall.


Vinduet på kortveggen her på nordsida er tetta igjen. Det samme er kjøkkenutgangen på kortsida.
Og det store vinduet ved inngangen er blitt til et lite tittehull istedet. Alt for å gjøre kjøkkenflatene så brukelige som mulig.


Hele huset har fått etterisolerte yttervegger, og tak + de fleste vinduer er skiftet.
Røropplegget og strømopplegget var også modent for utskifting.
Det krevde til og med graving for ny rørledning utenfor.
Ikke akkurat vakkert når det står på, men alt skal bli bra på sikt!



vi har hatt to containere på plass i flere måneder.
de har blitt tømt mange ganger.. :)



En gammel parafintank måtte graves opp, tømmes og fjernes.
Nå er vi sikker på at vi ikke forurenser. Og godt er det!






Selv ytterdøren er byttet ut. 




Vi er veldig fornøyd med den nye :)


Og endelig ble det nok oppholdsvær til at taktekkerene kunne skifte taket!
6 timer med opphold i ei forferdelig kraftig regnbyge som har vært minst ei uke!




Neste helg flytter vi inn her .... ! :)


Translation:
We are actually moving in next weekend!
Incredible, I must say.
If you're in the neighbourhood and 
feel like lifting furniture and boxes, 
feel free to pop by....;)
Give-away winners have been drawn.
The are 
listed below.

Her er 
vinnerne av septemberlotteriet i Åpent^hus
Takk
til alle som deltok. 
Og til Retroliv.no 
som donere fine premier til leserne mine. 

De to heldige vinnerne er:
2) FamGab

Den første av de to vinnerne til å melde seg 
får velge blant de to premiene.
Send meg en melding. :)

Og til dere andre: 
Ikke så lenge til neste lotteri. 
Snart nye vinnersjanser. 



I neste innlegg
beskjeden skjønnhet

18 kommentarer:

  1. Åj så fint det blir:):)
    Vil du vise mer av ytterdøren din? ;)

    SvarSlett
  2. Fantastisk mykje arbeid.. men løner seg til slutt!!

    God flytting!

    SvarSlett
  3. Veldig fin ytterdør. Kan jeg spørre hvilken leverandør det er? Er på jakt etter noe lignende, men synes det er så få i tre.

    Er spennende å følge bloggen din, holder nemlig på med totalrenovering vi også. Er bare ikke kommet like langt - godt å se at det blir bra til slutt.

    Hilsen Marit.

    SvarSlett
  4. Jammen litt av et prosjekt dere har gått i gang med! Skjønner at dette er et hus du har drømt om lenge ;) Når det gjelder teknisk stand, blir det jo som å flytte inn i et nytt hus. Tenker dere gleder dere og har nedtelling nå!

    Ønsker deg en uke som flyr av sted i full fart ;)

    Klem Linnette

    SvarSlett
  5. kan godt vise mer av døra
    i eget innlegg
    når den er kledt ordentlig, og utsida ikke ser ut som ei grøft! :)

    SvarSlett
  6. WOW, som dere står på!!! Herrejimmen så fint det blir!

    SvarSlett
  7. STAS! Så flott det blir! vårt uteområde skriker etter en real facelift,men det må bli når vi er ferdig inne...Og har lagt av et par 100000 kroner...Lykke til med innflytting! Gleder meg til å se mer!Fin uke på deg og dine!

    SvarSlett
  8. Så flott det blir! Kjekt å se:) Har dere brukt arkitekter til fasade og rominndeling?
    Hilsen Line

    SvarSlett
  9. Oj, det er jammen meg et stort prosjekt dere holder på med. Jeg begynte å tenke kostnader jeg nå, he he. Blir flott.

    SvarSlett
  10. Utrolig spennende å lese og se bilder av hva dere har gjort så langt. Må være deilig å endelig se at man blir ferdig og ikke minst å flytte inn!

    SvarSlett
  11. Oj,her har det vært mye jobbing!Ser veldig bra ut!
    Lykke til med innspurten og innflyttingen!
    Må si jeg gleder meg til å se bilder!
    beste hilsen
    Katrine

    SvarSlett
  12. WOW, jeg sier bare WOW! ET utrolig arbeide dere har gjort og er oppe i. Dere har så å si bygd et helt hus! ;D

    Igjen må jeg takke som vinner av Muuto lotteriet, The Dots glir perfekt inn her hos oss og jeg kunne ikke vært mer fornøyd.

    Stå på videre, gleder meg til å følge med deg og dere fremover i innflyttningen.

    Klem Mumsi

    SvarSlett
  13. For en jobb dere har hatt - og så lekkert som det blir.
    Gleder meg masse til flere bilder.

    Fin ny uke til deg!
    - AC

    SvarSlett
  14. takk for alle fine kommentarer.
    begynner å bli litt blind for hvor bra det eventuelt blir nå.
    og ganske nummen for regninger med store tall i postkassa! :)

    Line: vi har ikke brukt arkitekt til endringene. hadde en liten prat med en helt i starten, ellers har vi stolt på oss selv :)

    SvarSlett
  15. Hei !
    Så utrolig stas, aldri vunnet noenting før jeg ;D
    Jeg er sikkert ikke den første til å melde deg, men jeg blir glad uansett hva det blir ;D

    Ha en fin uke!
    Jeg skal få sendt deg en mail :)

    SvarSlett
  16. Det blir kjempefint og for en utsikt! Tusen takk for link! Flotte bilder du viser. Lykke til med flyttingen!! klem Hege x

    SvarSlett
  17. For en facelift! Kan du fortelle litt om hva dere har gjort rent teknisk / konstruksjon? Og hva gjorde dere med vann og elektrisk anlegg? Til slutt hva valgte dere som varmekilder i huset?

    Lykke til med flyttingen :-)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...