torsdag 19. august 2010

Første skoledag og trappeutstilling

Dagens store begivenhet i Åpent hus har vært storebrors aller første ordentlige skoledag. Ikke bare var det en milepæl av en lang dag full av inntrykk - det var også dagen da han mista tann nr to - i klasserommet. Og svelgte halvparten! :)
Ikke nok med det: det ble også dagen da han møtte opp til og gjennomførte sin aller første fotballtrening - 5 1/2 år gammel. Litt av en dag, kan man si. En flott en!

Men over til noe helt anna: Nå er det lenge siden sist - og nye inspirasjonsbilder har dukka opp: Klart for ny trappeutstilling i Åpent hus. :)

1) Helmalt i knall farge. Nytt rom med et penselstrøk.

2) Trappetrinn bolta i sideveggen - ser ut til å henge i løse lufta. Flott? Foto: Richard Powers

3) Spesiallaga: Stålrammer og samme tresort som resten av gulvet, festet rett på murveggen. Fra Fri.dk


4) Trapp i fullglass! Glass products Ltd. Via Living etc.

5) Spiraltrapp i grønn farge. Foto Ditte Isager

6) Trapp i stein og ulike mønster fliser i samme gråskala.

7) Nextroom.at

8) Klassisk hvitmalt - (upraktisk men) vakkert. :) Fra Kathrine Martensen-Larsen.dk

9) Tøft når trappetrinnene blir del av veggen i nederste etasje. Og når gulvet i rommet tas videre i trappetrinnene. Bildene er fra Booli.se. Her er resten av boligen.

10) Trappa bygd inn i huset som en liten skulptur. Wallflower architect and design.

Skal vi ta ei avstemning om fineste trappeskulptur? :)


I neste innlegg:
hus fullt av leken design.

6 kommentarer:

  1. Flotte trapper! Jeg har en forkjærlighet for vindeltrapper, de er så skulpturelle.

    SvarSlett
  2. vi skal bygge en trapp som nr 9, men med hvite opptrinn... gleder meg!

    SvarSlett
  3. Fine trapper.. Jeg er midt i oppussingen av min (noe som tar sin tid) .oP

    Og GRATULERER med skolegutt. Litt av en minneverdig start. Maisi mistet sin første tann under årsmøte på ishockeyklubben vår. Vi skulle være stille, men jeg tror alle hørte det.. haha

    Da glemmes det ikke ihvertfall :o)

    SvarSlett
  4. Her var det mange flotte trapper! Mye lekker inspirasjon!
    Klem Elizabet

    SvarSlett
  5. Trapper er stilige og du har jo samla masse forskjellige trapper her da:) Trappa i mitt hus er litt lik den hvite nr 8 bortsett fra at den fremdeles ikke er blitt oppussa. Gangen her står for tur men det blir sikker 2011 før vi er igang.

    Fin inspirasjon for selv om jeg har en gammel trapp så liker jeg jeg andre typer også:)

    Ha en fin helg:)

    SvarSlett
  6. Kult med den blåmalte. Har pusset trapp selv idag og så skal den males mørk grå. S8000n eller skulle jeg ha pusset vekk all maling å hatt den eik natur? Og med tanke på sikkerheten skulle jeg nok ha valgt vegg til vegg teppe i den

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...