torsdag 26. august 2010

Bartemann på plass

Her er vår høyt skattede nye kunstgjenstand. Ta vel imot: Bartemann! :)






I dette rommet og på denne veggen får den gledet oss med sitt nærvær hele dagen - et sentralt sted mellom to stuer, kjøkken og soverom.


Vi sitter ved bordet, jobber ved kjøkkenbenken eller står og går rundt - frem og tilbake, slik det er i levende rom. Og slik får vi nytt den fra alle kanter. Det er forresten herlig med en så tredimensjonell kunstgjenstand som dette her. Den er liksom "til stede" på en annen måte enn flate bilder.


Kanskje rart å ha "kunst" på kjøkkenet? Vet ikke. Ulempen med å være "visuelt-"/ kunstinteressert er at mange vegger i huset vårt er dekt allerede. Enhver romslig veggflate inviterer til å bli fylt av noe! :) Det vil si :frå steder ledig til nye verk. :) Men hvis vi en gang flytter til Drømmeboligen (hm, har jeg begynt å bytte ut NÅR med HVIS..?), kan den kanskje få henge i et annet type rom.

En langvarig og observant Åpent hus-følger ser kanskje at de røde kjøkkenputene har fått sommerferie. Vikarene er hentet fra andre steder i huset for et lyst og rolig lite avbrekk. Hvitt, grønt, lys aqua og linfarge.
Maska / hodet er laget i steingods av en irsk kunstner bosatt i Norge. Han heter Peter Marron og holder til i Hordaland.

Lenge siden jeg har vært innom barnerom, nå. 
I neste innlegg:
seng for små gull. 

5 kommentarer:

  1. Gratulerer med en flott kunstgjenstand på kjøkkenveggen!
    Klart man skal ha kunst på kjøkkenet!
    Syns han likner på en krysning mellom Nansen og Amundsen :) Kanskje sånn en irsk kunstner ser en ekte nordmann?

    SvarSlett
  2. Enig med brudeblogg her oppe;) E forressn tilbake fra bloggpause, så no kommer eg oftere innom dæi åsså:D

    SvarSlett
  3. Heisann!
    Takk for hyggelig hilsen på bloggen min! :) Koppen min er, som du antok, fra Marimekko, og den har gått ut av produksjon. Bestilte mine på nettet fra ei svensk Marimekko-side, men har også i ettertid sett dem på en interiørbutikk i Tønsberg, som jeg dog typisk ikke husker navnet på. Helt perfekte kopper for en dobbel cortado :)
    Gleder meg ellers til å følge bloggen din!
    Hilsen Carina

    SvarSlett
  4. Takk for livstegnet på min blogg! Eg trur litt at det er berre eg som veit om den.. + svigermor då!
    Eg finner mykje inspirasjon inne hos deg, gleder meg til på ta fått på interiør framfor eksteriøret!
    God helg til deg og dine,
    Regina

    SvarSlett
  5. så fantastisk bra bartemann!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...