torsdag 18. april 2013

Marimekko opp på veggen / Hektiä at our house

Fikk lyst til å dra linja helt tilbake til før innflytting idag. ...


For slik (som under) så denne delen av stua ut for noen måneder siden. Murveggen der en gammel åpen peis før sto, ble pusset, og ny peisinnsats kom på plass. Bildet under viser også noe av det jeg liker best med huset vårt: halvetasjen opp til inngangsområdet, og den fine flyten mellom rommene stue, spisetue og kjøkken (videre innover i bildet)


enda før slik:


Og så kom møblene inn og vi begynte å ta rommet i bruk. Travel hverdag. Lite overskudd. Mange jern i ilden. Peishygge og god mat. Et kjekt og praktisk sofaområde. Men vi var ikke helt fornøyd.
Området ble rett og slett for flatt og grått. See?


Ikke veldig bloggvakkert dette, men jeg viser det likevel jeg. :)
Lesekroken er i en liten innhuk, 
så det er ikke så trangt som det ser ut til på bildet over. 


Så gikk miniprosjektet Hektiä i gang!
Med strykejern :)


Trelekter og stiftemaskin. 


Ikke store hokuspokus'et.
Men gøy å se hvor kjapt man kan få til en forandring.

Så var det bare å dra til side og gjøre plass ...

en
 to
tre!




når vi i tillegg bytta ut kuskinnet under stuebordet med litt friskt "gress", 
synes jeg det ble mye kjekkere her. :)





 syns kanskje ikke bildet over yter resultatet helt rettferdighet. 
I virkeligheten oppleves forandringen som en stor lettelse og forfriskning 


- både nært og på avstand! :)
Så - sånn er det her: Den ustylede sannhet i Åpent^hus-huset.  :)



I neste innlegg
vårens farge



10 kommentarer:

  1. Ohhh yes yes, det ser super fedt ud. Kender godt det med at man alligevel ikke er helt tilfreds. Man skal ligesom lære rummet at kende. Og det er nemlig en god idé med at putte det på en plade, så man kan flytte rundt på det uden at skulle bore huller :-))

    SvarSlett
  2. Liker veldig!! Kult med det grønne teppet under også. Friskt og fint!

    SvarSlett
  3. Herlig! Har sett det før g har tenkt tanken selv. Men hvor kjøpe du stoffet? Jeg har bare funnet det i dusjforheng. Tror jeg det var...

    SvarSlett
  4. Det der var flott. Så smart du er. Dette gjorde seg på denne veggen. Flinkis du.
    klem

    SvarSlett
  5. Takk for fine hilsener :) Kjøpte stoffet på Husfliden, jeg. Herren i huset spikra sammen lekter, og jeg stifta stoff. :) så det er bare ei ramme, ikke ei tung plate.

    SvarSlett
  6. Det passa jo superbra i den kroken! Digger Marimekko. Har sjøl hatt Kaiku på veggen i den forrige leiligheten. Ha ei finfin helg! :o)

    SvarSlett
  7. Så fint dere har fått det. Og jeg må si jeg er en smule misunnelig på den AJ-lampen. Ønske seg ønske seg! :) Ha en riktig fin helg!

    SvarSlett
  8. Kul blogg. Fantastisk hus/interiør!I like!

    SvarSlett
  9. Utrulig flott dere har fått det! Spennende materialer og farger, ikke som hos alle andre:) Takk for hyggelige meldinger du legger igjen på min tause blogg. Alt er bra hos meg/oss ♥ men kommer sterkere tilbake :)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...