lørdag 8. mai 2010

Blått og bambus


Dette falt jeg umiddelbart for, og måtte skvise inn i Åpent hus-programmet! :) Dette er god kjøkkeninspirasjon, spør du meg. Sånt er ikke dagligdags å se. Kjøkkenet heter Stabel, og de danske mennene bak (ja, de er menn denne gangen) heter Henrik Thygesen og Sebastian Jørgensen. Sammen har de selskapet We do wood, som har spesialisert seg på møbler i trematerialer.


Jeg synes kombinasjon av varmglødet tre og den tåkeblå fargen (som man ser mange steder nå) - den er veldig lekker. Og kombinasjonene gir meg litt sånn retro-følelse. Enig?


Materialet er som antydet bambus - hurtigvoksende og miljøvennlig. De ulike store assymmetrisk plasserte vegghyllene har ulike nyanser av grønt i bunnen. Alt dette, sammen med den fine retro-blå fargen, gir liv og personlighet til innredningen. 

Foto: Elle interiør.

Vi har hatt en deilig dag med farmorbesøk og avslapping.
Fortsatt god helg til alle som er innom.


I morgen
er det søndag. Jeg lar humøret bestemme tema! :)

2 kommentarer:

  1. Hello!
    just found your name/link on ´My Scandinavian Retreat´. I like country style, but also modern and vintage. A mix of all styles maybe :)
    Happy to follow you and find here all inspiration!
    Best regards from Belgium,
    Marjolijn

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...