onsdag 7. august 2013

Sentou sofabord / Is this THE table?




Jeg er på utkikk etter nytt sofabord
Sofabord, ja. 
Ikke noe enkelt tema, er det vel?



Synes det hadde vært fint med to i stedet for et stort ruvende. 
siden vi ellers har mange rette vinkler hjemme hos oss, 
hadde det passet fint å bryte med dem. 
Der finnes noen fine varianter av slike "nyrebord" 
med inspirasjon fra 60/70-tallet. 


alle disse bildene er av samme produsent. 
flere høyder og størrelser og overflater. 
noen runde og andre avlange i "organisk form", som de sier.
det er jo smart med mange varianter, når mange liker å mikse og matche. :)







se så fint det kan bli ? :)


tre og lys retroblå - fin fargekombo, ikke sant?
midt i blinken i fargeskalaen i huset vårt. 
men tar jeg sjansen på blått bord?





kanskje dette blir det nye?
Er visst ikke ferdig bestemt ennå....


Sentou bord via Designdelicatessen no/dk. 


I neste innlegg
gløtt i stua :)




6 kommentarer:

  1. Hei. Flott blogg! Jeg lurer på de plastmattene, hvem som selger de? Har tenkt og male brystpanelet på kjøkkenet i mintgrønn og den ene maten hadde passet perfekt.

    SvarSlett
  2. Elsker de bordene! Når vi en eller annen gang får bestemt oss for sofa håper jeg det blir med to bord av denne typen...

    SvarSlett
  3. Ja de bordene er råfine!
    Jeg endte opp med et annet som minner om de(men som er en del rimeligere hvis jeg ikke husker feil). Jeg har det i grått, men de har det i blant annet blått også: http://www.room21.no/no/artiklar/bord/-8241.html Jeg er kjempefornøyd med det :-) Lykke til med bordkjøpet, absolutt ikke lett å finne det perfekte bordet. Helene :-)

    SvarSlett
  4. hei Helene
    har sett på det bordet der også. men hva syns du om høyden på bordet?
    trenger ett som rekker OVER sofasittehøyde.

    SvarSlett
  5. Ja, jeg ville også egentlig ha et høyere bord, men ble fort vant til at det er litt lavere(sittehøyden er et par cm høyere enn bordet). Før hendte det at vi spiste middag i tvstua på fredagskvelden, det skjer ikke nå lengre, som er helt greit for da blir det mindre søl i stua :-) Jeg liker at bordet ikke er så lavt at man får den snublefølelsen når man reiser seg fra sofaen, også liker jeg størrelsen og fasongen på det. :-)

    SvarSlett
  6. Hei dere. Det er mange som har spurt om hvor man kan få tak i slike Brita Sweden plastmatter.

    Et godt sted å finne dem er her: http://royaldesign.no/Brita_Sweden.aspx. Der er det også 20& rabatt for tiden.

    Hilsen Åpent^hus

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...