mandag 16. mai 2011

Hurra for deg..


.. som fyller sitt år!
En hilsen til alle som har bursdag i årets fineste bursdagsmåned (synes jeg og Lillemor i alle fall).
Mintejenta i Åpent hus har rukket å fylle fire år. I dag var dagen - for fire år siden, da herr Åpent hus kjørte oss i 160 på motorveien i gryotta. Med hvite knoker og stivt blikk. For lille snuppelura vår ville ut i rekordfart. :)



Vips var småbarnstida nesten over. Vi har to barn som prater og diskutere, som tydeligvis tenker mye spennende og uventet og fint. De klarer det meste selv, og begge har et liv og en vennekrets utenfor hjemmet. Det er litt vemodig, litt flott og ganske rart. Men jeg innser at det er så naturlig som det kan bli. Vi har de til låns disse små skjønne vesenene. Og vi prøver å nyte det så mye som vi kan.







Lillemor har hatt sitt første selskap med jentungene fra barnehagen. Det var stor stas. Og fra å være mest vant til Storebrors guttekalas med høy intensitet og fysiske aktiviteter på mange plan, ble Lillemors hjemmeselskap av en helt annen og mer feminin karakter. Her ble det utkledningsleik, og prøving av andres og Lillemors mange kjoler - spilling av instrument, synging, dansing og butikk-leik. Etterpå var det vær for uteleik, så da fikk tullene kost seg med medbrakte sykler, huske/disse og andre uteleker.




Det var herlig å se hvordan Lillemor koste seg, og hadde sin naturlige plass i gruppa av jenter som hun tilbringer mye av hverdagen sammen med.



Jeg har gledet meg til å endelig få gi henne presangen vår. Hun fikk dukkehus, og ble veldig glad!
(ja, jeg har skrevet om det vanskelige valget av dukkehus før).

Storebror og jeg var eget ærend i helga og ordna gave bare fra han også. Stor stas. Han ville forresten gjerne lure inn Star Wars lego på ønskelista hennes, men der går grensa! ;)


Lillemor i farta.


Håper alle er i rute til morradagen. Måtte den bli veldig fin!

Stor klem
fra sentimental mamma i Åpent hus

:D

6 kommentarer:

  1. Tusen takk for fine ord hos meg. Så herlig at du deler min filosofi! :-) Jeg synes det gir det mest personlige hjemmet! Og helt til sist et stort GRATTIS! :-)

    SvarSlett
  2. Gratulerer så mye til lille store prinsessen. Ser ut til at de har hatt et flott selskap.
    Ønsker dere alle en riktig god 17.mai-feiring i morgen. Kanskje vi treffes?
    Klem fra oss 3 innafor.
    Trol

    SvarSlett
  3. Gratulerer med begge store dagene! Kos dere med masse is i morgen : )

    SvarSlett
  4. Gratulerer så mye til Lillemor :)
    Så fint beskrevet, hvordan vi bare har dem til låns..det er viktig å huske på..

    Fin feiring til dere i morgen!
    Klem fra Stine

    SvarSlett
  5. Gratulerer så mye til den lille store jenta di! Og til deg! Tida fyker av gårde, og det er viktig å nyte den tiden en har så lenge de bor hjemme :)

    SvarSlett
  6. Gratulerer med dagene!
    Jeg sitter her helt rørt etter å ha lest dette innlegget ditt. Det var så fint!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...