fredag 29. mai 2015

Fine Olapulten / retro desk


Gode gamle Olapulter fortjener et eget innlegg her hos meg
en klassiker formgitt og produsert rett i mitt eget område. 
Sunnmøre - med stolte møbeltradisjoner. 

Designet av John Texmon ca 1957.
Produsert av Blindheim Møbelfabrikk. 



i sin originale utgave



fiffet opp med et strøk maling



eller to



i eik 



og teak


For lengst tatt i bruk av for eksempel interiørbloggere som Fargebarn



og Ralfefarfars paradis

 


en av damene bak Ramp 42 og Møbelpøbel
gjør fine diskrete forvandlinger som denne


pulten med hvite skuffer over er også hennes bilde. 



liker den aller best så lik originalversjonen som mulig, 
men er treverket for stygt, kan den selvfølgelig gjøre seg
med et strøk maling også. 




Mål: B(104) x H(125) x D(56) cm 

Mitt bruktfunn fra noen år tilbake skal
omsider få flytte ut fra garasja.
Gleder meg til å se den igjen! :) 


God helg alle som svinger innom her. 
Husk at jeg blir veldig glad om du vil legge igjen et lite livstegn :) 



I neste innlegg
nytt hos meg




2 kommentarer:

  1. Ein Ola-pult er definitivt på ønskelista mi! Kjempefin og praktisk.

    SvarSlett
  2. Heisann!

    Når sant skal sies, er det lite som er forandret i bloggekroken.
    Eller det vil si, det er en god del mer rot der, men ellers er alt ved det samme.
    Tjihi. Kjekt du vlogger om olapulten og har min blogg med som eksempel.

    Ha en fin uke du :)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...