mandag 5. mai 2014

New and old / Lucia Kaas

Lucia Kaas - en dansk reproduksjon i keramikk av den norske emaljeklassikeren fra Cathrineholm, har blitt en suksess på kort tid. Reproduksjonen føyer seg inn i trenden med å ta frem gamle designklassikere og fornye dem.

I dag har jeg lyst til å nyte noen bilder av den lyse delen av kolleksjonen.

yndlingskoppen min :)












skulle gjerne hatt en variant i med "retroblå" blader også.
slik som originalen finnes i.
eller gråbå. Ikke sant?









Jeg har unt meg hele EN kopp i oransj.
Den tar jeg frem og har morgenkaffen min i i helgene
når jeg skal kose meg ordnetlig. :)
(bildet øverst)


Bildene er fra produsenten, meg selv, og bloggene Kronprinsessene, Fjeldborg, Tea and Kate og . 

Translation:
Lucie Kaas was founded in 2012 with a vision of bringing stylish yet timeless interior objects into the international design scene. The starting point of this ambition was in the Danish market with a number of re-launches of mid-century Scandinavian designs. This has become a great success almost over nigth.

I like it a lot, even though it's not the same as the original Cathrineholm Lotus.


Da har jeg gjort trekningen i blogglotteriet,
og den heldige vinneren av ei kul retrotavle fra Kapstad er:

Lill Therese!
Send meg en epost, så ordner vi forsendelse av premien din.
Gratulerer så mye!
Til de som blei med, men som ikke vant denne gangen - bedre lykke og flere sjanser seinere! :)
Og tusen tusen takk for fine forslag til tekst på bokstavtavla mi. De skal prøves ut etter tur!


I neste innlegg 
'blir det..

4 kommentarer:

  1. Jeg har også veldig sansen for lotus/cathrineholm. Jeg har noen nye Lucie-boller, og noen gamle Cathrineholm-boller.

    SvarSlett
  2. For noen herlige farger! Er så glad i produktene til Chatrineholm & Lucie Kaas! Så mye fint:)

    SvarSlett
  3. Håper du har fått eposten fra meg....?
    Er så glad og takknemlig for å ha vunnet!!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...