mandag 3. august 2015

Skandinavisk på sitt beste / Mia Cullin love

Her er min siste designoppdagelse:  dyktige Mia Cullin fra Stockholm.
Hun kreerer vakre, enkle ting i spennende materialer som metall, ullfilt, tyvec, lær og tre.
Estetikken er absolutt skandinavisk, med noe av den sanselige enkelheten man også finner i japansk design. Materialet og håndtverket i fokus - akkurat slik jeg liker. Mia Cullin-design: dette digger jeg! :)


I dag byr jeg på vakre bilder av noen av Mias kreasjoner. 


ull - mykt materiale med personlighet, og design med herlig "tekstur". 


vakker trebenk



nydelige rosetter i tekstil er både veggdekor og samtidig lyddempere




tepper




taklamper i netting av messing



vakre, skjøre tekstilkreasjoner. den fremste er Flakes fra Woodnotes.
laget av tyvec - et materiale vanligvis brukt som fukt og vindsperre til hus. :)





krakk i tre og skinn



puter


nydelig flettet veske i skinn


Mia ble tildelt Design Report Award sin Spesiell omtale-pris i 2006, og den vakre tekstilsaken (gardin/romdeler) Flake fikk Interior Innovation Award i Køln i 2007. Blant kundene hennes er Zero, Woodnotes, Ikea, Nola, Habitat og Blå station.


Translation: 
Mia Cullin is a freelance designer and interior architect in Stockholm. She graduated from Konstfack in 1998 after design studies in Sweden, Italy and Denmark.

Mia’s design is described as simple, poetic and elegant. Visualizing the object’s construction plays an important role. Many of her products contain a textile feeling where handicraft, folding and origami are sources of inspiration. Her works with assembled modules creating surfaces with relief patterns discerns a fascination for geometry.

Mia received Design Report Award’s Special Mention in 2006 and the product FLAKE was honored with the Interior Innovation Award in Cologne 2007. Among her clients are Zero, Woodnotes, Nola, Ikea, Habitat and Blå Station.

4 kommentarer:

  1. wow - nydelige ting.
    Mia Cullin altså? Nytt navn for meg - takk for at du deler! :)

    - Nina

    SvarSlett
  2. Ye! This we like! ����

    SvarSlett
  3. Takk for at du deler - nytt bekjentskap for meg. Fantastiske tekstiler. Hadde aldri trodd at jeg ville ha tekstiler på veggen, men nå skifter jeg sannerlig mening...

    SvarSlett
  4. ojoj - mye fint her. Merker meg navnet (y)
    Berit

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...