tirsdag 5. juni 2012

Tips og takk! / A helping hand

Det finnes så mange fantastiske mennesker der ute.
Har du merket det?

Hver dag er en mulighet til å treffe flere av dem.
Hvis man er i rett humør. og tar seg tid.
Og slike møter - ja det er det som gir dagene innhold og livet mening.
Store ord i dag. men er det ikke noe sant i det da?

Vel - i dag har jeg lyst å fortelle om en erfaring fra de siste månedene. En av de mange fine berikelse som bloggen har gitt meg.

I min villfarelse med å prøve å se for meg praktiske løsninger av rommene i huset vi renoverer, søkte jeg rundt, og dukket tilfeldigvis inn i en blogg som jeg hadde vært innom før, og et navn jeg husket igjen fra leserkommentarer hos meg også.

For å gjøre en lang historie kort; jeg endte opp med å få fantastisk god hjelp fra ei skjønn dame. Ei dame som pga ei ulykke sliter med store smerter hver dag. Men som likevel gjør det beste ut av situasjonen sin, og som hjelper og utgjør en forskjell i manges liv. (deriblant mitt)

Herlig å gå inn i en prosess der resultatet ikke er gitt på forhånd. Der man spiller ball og kaster opp ideer, slenger tilbake kommentarer og får nye løsninger tilbake. Sånn ble det med hjelp fra skjønne Marit.

Det å få hjelp til å tenke ut kreative løsninger, og ikke minst hjelp til å tegne ut løsningene slik at jeg greide å se det for meg? - Priceless!

Se bare her de ulike og helt forskjellige løsningene til samme rommet som vi var innom i prosessen - merk: her er det få kvadrat å snu rundt på.








Ikke sikkert at dere skjønner alt her i tegningene -
men når mange behov skal dekkes, er det ikke bare å slenge do og vask rundt på "blokka", akkurat.
Prosessen og resultatet var kjempespennende.

Love it!!

til sammenligning så utkast slik ut fra en innredningsleverandør av baderomsinnredning og skap.
Jeg kan oversette: dette dekte IKKE behovene - hverken estetisk eller praktisk.
Jeg er så glad for at vi gikk noen runder til - sammen med Marit :).



Skjønne Marit er en liten perle!
Jeg vil få anbefale henne til alle som trenger hjelp til ideer til romløsning og til visualisering .
Hjelpa var helt super for oss - og avgjørende for å komme videre.
Hun tok forresten skammelig lite betalt, så jeg la på en god slump. Vel verdt!!

her er forresten bloggen hennes.

I morgen 
er det trekning i junilotteriet. 
Hvis du ikke har ordnet seg vinnermuligheter har du fortsatt sjanse.
Snarvei øverst i høyre kolonne.


4 kommentarer:

  1. så kjekt
    det tipset skal jeg notere meg :)

    A

    SvarSlett
  2. Spännande...önskar dig en fin fortsatt vecka. Kram Johanna

    SvarSlett
  3. skal sjekkes ut - takk!

    hilsen
    hestehoven

    SvarSlett
  4. så stilig! Litt forskjell fra det dere fikk i en butikk ja.. Moro! Skal noteres! klem Hege

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...