torsdag 10. september 2015

Glimt fra spisestua / My book corner


Jeg elsker bøker. 
Å lese dem.
Å samle på dem.





Jeg elsker å fordype meg i historier. 
Å sette meg inn i en annen verden. 
Reise i tankene og fantasien.
Å lære noe nytt.



Selv skjønnlitteratur er kunnskap. 
Om folks tanker og følelser. 
Innblikk i andres verden.
Det er det læring i.
Nyttig. Fascinerende. Utfordrende.




Jeg har fått lest en del i sommer. 
Men regner med at det blir mer av det når dagene begynner å føles kortere. 
Når lyset forsvinner allerede på ettermiddagen. 
Og det likevel er lenge til leggetid. :)





Da skal jeg krølle meg opp i godstolen med gode bøker.
Noen ligger klar allerede.

Har du noen gode boktips du vil dele?

Foto (c) Åpent^hus


2 kommentarer:

  1. Enig! Det å lese er i beste fall å åpne opp, se ting fra en annen synsvinkel, kjenne på andre følelser og sette i gang nye tankeprosesser. Når jeg skal besøke et nytt land er en skjønnlitterær bok fra landet en like viktig forberedelse som en reiseguide.

    Og siden det er en interiørblogg: jeg elsker å omgi meg med bøker. Bøker er vakre og et hjem uten bøker blir et skall for meg. Jeg befinner meg innenfor et minimalistisk estetisk smaksunivers, men bøkene mine (i alle fall noen hundre av dem) skal stå fremme og gjøre huset til ett hjem!
    Randi

    SvarSlett
  2. Bøker er vakre å sjå på (dei fleste), men innhaldet kan få ein til å både le og gråte.
    Når rettleiingsstudiet er ferdig i november, ja då skal eg lese alt anna enn fag ;-)

    God helg!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...