mandag 12. november 2012

Vindu uten innkik / Designing on glass


Nytt hus - nye vinduer - ny utsikt - og pittelitt ny innkik.
Ok. Det trengs litt skjerming på et par vinduer 
der vi kan finne på å gli forbi uten så mye klær på.
For eksempel på vei til og fra badet.

I stedet for persienner eller gardiner, tenker vi å finne noe 
fin vindusfolie å dekke deler av vinduet med. 

Jakten har starta.


Det er ikke så lett. 
Det ene nettstedet som dukker opp når 
man søker eksisterer ikke lengre.
(vindusfolie no)


og det andre foretaket som har mange fine design, 
vel: det er i Sverige. 



Og er det ikke typisk - akkurat det designet vi har lyst på, 
det er det visst ikke særlig mange som fører. 



Skal ikke være lett, hm?! :)




Men det finnes i alle fall noen artige varianter der ute.
På nett i alle fall. 




så tror jeg også der er noen som lager
etter ønsker.
kanskje det var en ide å utforske!?


Nå har jeg fått nyss i at Happylines no, 
som lager massevis av fine wallstickers, 
skal begynne å tilby vindusfolie. 
Det blir spennende å se hva de tryller frem :).





noen som har erfaring med vindusfolie?


I neste innlegg
mer hjemmefra

9 kommentarer:

  1. Tenk på at dersom det er lyst inne og mørkt ute, skinner likevel mye gjennom... Personlig likte jeg de med fuglene. Veldig utenom det vanlige og veldig dekorativt!
    Trolill

    SvarSlett
  2. Vi har det på de nederste badevinduene. (Har to store og to små over)
    Vi har helfrostet da. Ikke mønster. Liker at rommet får inn masse naturlig lys uten å måtte ødelegge med gardiner eller persienner. Også syntes jeg det blir et renere uttrykk. Vi har ikke opplevd problemer med innsyn, men kanskje anderledes om man velger mønster. Konturer vil
    man nok se om man står ute i mørket og tett på, men aldri noe vi har tenkt over. Vi kjøpte ruller på Maxbo. Tror kanskje de hadde noen typer mønster der også.
    Ellers vil jeg påstå at det er litt av en møkkajobb. Vanskelig å klippe til og å unngå luft i folien.
    Såpevann på spary gjør jobben enklere. Enda bedre er nok å bruke fagfolk. Om man har plass til det i budsjettet.

    Lykke til og takk for superinspirerende blogg. Vi er midt i riving og oppussing av nytt hus selv...

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tips og for skryt. :) det blir jeg glad for!

      Slett
  3. Hei!
    Jeg syns du har en fin blog og har anbefalt den i min egen blog.
    http://www.heidilanger.com/blog-award-ny-pa-lekeplassen/

    Heidi

    SvarSlett
  4. Hei! Holder på med foliering på jobb. Vi bruker preg skilt og design og notto tekstil. Det er mange dom leverer. Sjekk de som leverer lameller, gardiner de gjør gjerne dette. Har kanskje linker jeg kan sende deg på mail. Lykke til!

    SvarSlett
  5. Vi har det på baderomsdøra på hytta. Vi måtte ha glass i døra for å få lys inn i rommet bak. Vi har ikke mønster i det øverste vinduet, men helt nederst i det nederste vinduet er det "gress og blomster". Det er ikke mye mønster, men det gir et helt annet inntrykk enn om vi ikke hadde hatt mønster. Det gikk veldig greit å feste folien på vinduene når vi gjorde som veiledningen sa. Jeg har ikke tenkt over innsynet, men dette er jo litt mer privat enn vinduer ut mot gata...

    SvarSlett
  6. Neei, ikke noe lampe i hus enda assa...men trur du de er såå kjappe da?? Jeg har ikke fått sjekka postkassa idag, så skal gå forbi i morgen tidlig og se :)

    SvarSlett
  7. Jeg har brukt et vanlig frostet folie på badet vårt og det ene vinduet er rett mot gata. Man kan se enkelte skygger på badet utenfra men ingen "avslørende" detaljer;) Valgte ikke med mønster da det ville vært punkter hvor det ville blitt litt innsyn. Den folien jeg har finnes også på Comfort-butikker.

    Enkelt å bytte ut sånt også hvis en ikke blir fornøyd....festes jo bare med litt "fukt":)

    Hadde det ikke vært for at gata var rett utenfor her så hadde jeg nok valgt en folie med mønster;)

    SvarSlett
  8. Hei. Har prøvd flere vindusfoiler uten veldig spenstig design, i tillegg til at det ikke har vært lett å få tak i noe utenom standard str. Bestilte på nettet og gledet meg skikkelig til å få det på. . Gleden var kortvarig da det var tilnærmet kontaktpapir med skikkelig lim på baksiden. Litt av og på for å unngå luftblemmer gjorde at mønstre løsnet :-(. Pass på at det er en type folie som tas på ved hjelp av vann/ såpe

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...