torsdag 24. april 2014

Vinn ei tøff tavle / Peg board love


På ønskelista mi i laaang tid, og nå endelig på vei til meg: ei ordentlig retro bokstavtavle! :)
Eller peg-board som det gjerne kalles på engelsk.
Jeg har vært litt opphengt i slike tavler i flere år, og har søkt rundt for å finne hvem som fører og hva prisene er. Til nå har jeg ikke tatt meg råd, men av og til må ting få komme ut av ønskelista og inn i virkeligheten, syns du ikke? :)



Hva jeg skal med den? Hvor den skal henge?
- hihi, denne gangen er det helt underordna. For en gangs skyld skal funksjonen få vike for den blotte skjønnheten / kulhetsfaktoren av den. :) Og hvor glad jeg blir av å kikke på den, når den endelig er her. 



Opprinnelig ble disse tavlene brukt til offentlig informasjon, 
i skoler, kirker, busstasjoner, restauranter, cafeer og butikker.

Men det er da ingenting i veien for å bruke de hjemme!? :)
Til kveldens meny? Månedens viktigste begivenheter?
Favorittsitatet? En fristende oppskrift?





Tavlen min er ca. A3 størrelse, og skal henge enten på kjøkkenet eller i entreen.
Teksten kan selvfølgelig skifte fra tid til annen. Men hva skal stå på den først? :)



Den norske leverandøren av slike fine tavler heter Kapstad
De har vært så utrolig kjekke å donere en stk tavle
i størrelse 30,5x45,8cm til en av mine lesere.
Sammen med tavlen kommer et sett med 692 bokstaver og tall også. 


Lyst å være med i trekningen?


1) Legg igjen en kommentar under innlegget her - ett lodd
Alle kan gjøre det - med eller uten blogg. Ikke vanskelig! :)
Har du ikke blogg, husk å legge igjen epost, slik at jeg kan nå deg, om du er den heldige :)

2) Foreslå hva som skal stå på tavla mi (på norsk) - tre ekstralodd
    (les om størrelsen på den og hvor den kan henge over her)

3) Del lotteri-bildet på Instagram (via Open^house kontoen du finner i høyre kolonne) - to lodd til
    Bruk taggene i bildet under.

Totalt seks lodd mulig. 
Trekning skjer mandag 5. april.
Bli med da vel! :)
Gleder meg til å få dele ut en fin premie til en av dere om ikke lenge.




I neste innlegg
fine bildevegger



23 kommentarer:

  1. Kul!
    Jeg synes den kan henge i gangen og så kan det stå "Vi liker:" og fylle på/bytte om med f.eks. "sol i fjeset", "kaviar på skiva", "sokker uten hull" o.l.

    3 lodd på meg da. Krysser fingre.

    SvarSlett
  2. Så flott Gi bort!!
    Der kan stå:
    Kom Mai du skjønne milde!

    VÅRKLEN

    SvarSlett
  3. De er kjempefine. Hva med "Ein skigard kan'kje vara evig, veit du".

    Hilsen Astrid K.

    SvarSlett
  4. Tøff tavle 😊
    Skriv et ordtak el.l, eks:
    "Livet er det som skjer mens du venter på at noe skal hende" eller
    "Husk gårsdagen - drøm om morgendagen - lev i dag"

    Klem fra Vivi

    SvarSlett
  5. Så utrolig kul!!

    Ja, hva skal det stå på din?
    "Hurra, vi har fått ny tavle!"

    Jeg trekker tre lodd, tusen takk :)
    Siw

    SvarSlett
  6. herlige herlige tavler!!
    Slike har jeg lett etter lenge.
    jeg er med!!

    BW

    SvarSlett
  7. Digga dei tavlene der. Har veldig lyst å vinne ei slik.

    Synes du bør skrive; "Rosene er røde, fiolene er blå. Tavla mi er svart og jeg digger den så."

    (Fire lodd til meg.)

    SvarSlett
  8. Å, de der er kule!

    Jeg synes det skal stå: "Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise" (fordi det står det på krittavla mi...)

    hegesoeberg ætt gmail dott com

    SvarSlett
  9. Kjempestilig tavle! Tek 1 lykkelodd, eg:)

    SvarSlett
  10. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  11. Sånne tavler er SÅ fine!

    Om den skal stå på kjøkkenet så kan dette sitatet fra Ole Paus kanskje passe:

    "Lær av regnet, min venn. Det er alltid en dråpe igjen".

    Jeg tar tre lodd, og krysser fingrene!

    E-postadresse: ab_faktisk@hotmail.com

    Hilsen Anne :-)

    SvarSlett
  12. Så kul tavle! Jeg vil gjerne bli med i trekningen av en slik :-) Kanskje du kan skrive hva dere skal ha til middag hver dag i en uke på den?

    SvarSlett
  13. Kul tavle!(Og inspirerande blogg!)
    Eg deler mitt favorittsitat for tida, for det ville eg ha skrive på MI tavle, om eg hadde hatt ei!
    "Det som ikkje kjem i dag, kan koma ein annan dag." (Ivar Aasen)

    (hedda.h@gmail.com)

    SvarSlett
  14. Kjempetøff!

    På min travle ville det stått;
    Sikt på månen. Bommer du, havner du blant stjernene!

    Ellen

    SvarSlett
  15. Utrolig tøffe tavler - må jo selvfølgelig ta lodd:) Hva som kan stå på tavla...Noe praktisk som ukas middager eller ukas gjøremål eller et fint sitat - som dette som jeg liker godt: "What I love most about my home is who I share it with."
    lsvg77@hotmail.com

    SvarSlett
  16. Så utrolig tøff - klart jeg er med!
    Jeg synes det første du skal skrive på tavla er; "NYT":)
    (Insta-loddene får jeg dessverre ikke trukket da du ikke kan se bildet mitt når du går inn på taggen (jeg har privat profil og det er kun de som følger meg som ser bildet:))

    Krysser fingrene hardt
    Hanne:)

    SvarSlett
  17. Gøyal :)!
    Om du velger å ha den på kjøkkenet, kan det stå oppskriften på Lemonade.
    Deltar med 3 lodd i potten & krysser fingrene.

    SvarSlett
  18. herlig herlig!
    jeg er med!
    flott premie!!!!

    lise

    SvarSlett
  19. Kul! Jeg ville hengt den i gangen og skrevet "Ta ut matpakka!" på den, sånn i første omgang ihvertfall ;)

    Fire lodd og kryssede fingre på meg :)

    SvarSlett
  20. Diatessen/Silje-Maria1. mai 2014 kl. 20:57

    Veldig kul! Jeg hadde hengt den i gangen og skrevet "Ta ut matpakka!" Sånn i første omgang ihvertfall ;)

    Fire lodd og kryssende fingre på meg.

    SvarSlett
  21. Kul tavle, hadde passet midt i blinken her hos meg. Jeg foreslår at du skriver noe kjekt som skal skje i løpet av uken på den, f.eks:

    onsdag: jordbær til dessert
    lørdag: kino & popcorn


    Hilsen Elisa :)

    SvarSlett
  22. Jeg vil og ha!

    Skriv dagens meny på den!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...