mandag 2. desember 2013

Ny vri på adventskalender / giving is free

Det ble visst ikke noe hjemmelaga adventskalender med egenuttenkte pakker fra mor i år. Men i tillegg til ungenes ferdigkjøpte, fikk jeg ideen til denne.



Hvert familiemedlem har skrevet seks lapper med sine bidrag. På hver av dem står det noe som vi skal glede hverandre med, hver dag i adventstida.



Ventetid. Familietid.
Kjærlighet og omtanke har ingen pris, har det vel?



Siden jeg skulle pakke de inn og henge de opp, (helt enkelt, ja - ikke nødvendigvis det vakreste du har sett..!) måtte jeg jo nesten smugkikke litt.

Forslag fra 9-åringen:
I dag skal jeg prøve å spise opp grønnsakene mine
I dag skal jeg lese en bok. I dag skal jeg støvsuge kjøkkenet. :)




Forslag fra 6-åringen: 
I dag skal jeg tegne Jesusbarnet
I dag skal jeg hjelpe å bære ved
I dag skal jeg lage jus til familien


(for ikke å få unødvendig mange hull i veggen, fikk tre bilder vike på bildeveggen på kjøkkenet) :)Beklager litt grumsete bilder. Ikke mye dagslys å spore på disse kanter om dagen!



Forslag fra mor:
I dag skal vi lage julesnop
I dag skal barna få sove i far og mors seng (veldig populært)
I dag skal vi se en gøy film sammen.

Forslag fra far:
I dag skal familien på café sammen!
I dag skal vi lage julemenn
I dag drar vi i ballbingen
og det siste eksempelet:
I dag skal mamma få hvile...!
(do I love him? oh yes!)


Jeg gleder meg til å åpne alle disse søte og morsomme lappeideene.

Fin advent til alle :)



6 kommentarer:

  1. For ein fantastisk ide. Den må eg lagre i langtidsminnet til neste år :-)

    SvarSlett
  2. For en god ide! :)
    Mvh Margrethe

    SvarSlett
  3. Så bra. Du må nok ha kjekke barn også da som blir med på alternativ kalender. Dette blir nok vel så kjekt som en annen kalender. Ønsker deg ei fin adventstid.
    Klem

    SvarSlett
  4. Beste kalenderen!!!
    Klem Olin

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...