tirsdag 28. februar 2012

Vi skal flytte! / New house!

Jeg var langt fra sikker på at jeg noen gang skulle kunne skrive dette innlegget og slippe nyheten, men nå har det blitt virkelighet. Huset jeg har drømt om å få eie i mange år - nå har det blitt vårt!!













Du kjenner kanskje igjen utsikten? Huset ligger bare to hus bortenfor der vi bor nå! :)





Jeg har vokst opp i samme område og kjente de som bodde der - et ektepar som rakk å bli 96 år - begge to! Litt artig er det også at onkelen min har vært med å tegne huset, i 1966 :).

Som dere kanskje allerede skjønner: Dette er et gammelt hus. Som trenger mye TLC.
Vi trenger ikke å lure på hvor vi skal bruke hverken tid eller penger fremover....
Men akk o ve så glad jeg er! 
Her skal jeg og familien min booooo! :)

Translation:
This has been a dream of mine for years - and now it's for real: I'm going to live in this house! :)

Yup - we just engaged in a life-time-committment to our bank - so now it's ours! :) It requires long hours of work and big piles of dinero to upgrade, but for now, I don't care about that. 
I am soooo happy!


I neste innlegg
veggdekor til barnerom


54 kommentarer:

  1. Gratulerer! Så utrolig tilfredsstillende det må være å gå og vente på en mulighet og deretter slå til når den byr seg.

    SvarSlett
  2. Gratulerer så mye med hus! Ser ut til å være et veldig stilig hus og. Gleder meg til å se bilder innenfra og følge oppussingen. :)
    C

    SvarSlett
  3. Så utrolig spennende!
    gratulerer så mye.
    Gleder meg til å følge oppussingen :)

    SvarSlett
  4. Så flott da. Dette blir nok et spennende prosjekt. Kjekt å ikke skulle flytte så langt da. Å ikke miste den flotte utsikten.Lykke til.
    Klem

    SvarSlett
  5. Fantastisk!!!! Og gratulerer så mye :) Det er hus helt etter min gane, I like a lot ;)

    Blir spennende å følge dere!

    Klem Fru Thronsen

    SvarSlett
  6. GRATTIS, ser helt underbart ut, och vad spännande att följa dig och din familj putsa denna pärla till perfektion!! :)

    SvarSlett
  7. wao så fantastisk. gratulerer så masse masse. det ser ut til å være et suuuuper spennende hus, og jeg gleder meg til å følge med videre!!

    SvarSlett
  8. Er det sant?!?!
    Så fantastisk!!

    G R A T U L E R E R !!

    SvarSlett
  9. Gratulerer! Så gøy å få huset du har drømt om så lenge. Kule linjer på det! Gleder meg masse til å se flere bilder!!

    SvarSlett
  10. Gratulerer! Så kult! Wow, det ser ut til å være et helt spesielt hus med et vanvittig potensiale! Gleder meg til fortsettelsen!

    .. og så gøy å faktisk få tak i et hus man har hatt lyst på!

    SvarSlett
  11. Gratulerer så mye. Dette var kjekt. Blir utrolig spennende å se hvordan dere får det.

    SvarSlett
  12. Gratulera så utrulig mykje!! Gleda meg til å følge deg fremover:))

    SvarSlett
  13. Gratulerer så mykje. Blir kjekt å følge med deg framover, trur dette blir spennande. :)

    SvarSlett
  14. Så utrolig flott! Gratulerer. Det må være en utrolig god følelse å eie et hus som man har ønsket seg, og atpåtil kjenne husets historie.

    Jeg elsker det jeg har sett av huset hittil, minner meg litt om huset jeg vokste opp i, et arkitekttegnet hus fra 1962.

    Lykke til framover. Gleder meg til å følge meg.

    SvarSlett
  15. Gratulerer, blir gøy å følge med, håper vi får det da. Flott hus med stort potensiale!

    SvarSlett
  16. Gratulerer så mye med nytt hus!!! Håper vi får følge med på stort og smått som skal gjøres i huset! :)
    Klem fra Carina

    SvarSlett
  17. Perfekt hus til dej ;-) Og utsikta e no ikkje so verst den heller. Fint område som monge kunne tenke sej å bu, so du e heldig. Lykke til, tenke haudet koka av idea.

    SvarSlett
  18. Takk for koselig hilsen og tips:) Skal absolutt sjekkes ut!

    Og gratulerer med hus!! Å..så kjekt at nettopp DERE fikk det da:) Historie..
    Klem klem:)

    SvarSlett
  19. Så utrolig kuuult det huset var!! Gleder meg til å følge veien til drømmen :9

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  20. Jippi! gratulerer!! Blir kjempe spennende å følge prosessen med oppussing! - jeg er jo arkitektstudent ;) Blir bra, bra bra!

    SvarSlett
  21. Hurra for nytt hus!

    Fabelaktig tirsdagskveld ønskes deg, søte. Her forberedes morgendagens jobbdag i Kristiansand.
    Stor klem

    SvarSlett
  22. Dette huset likte jeg veldig godt:) De eldre arkitekttegnete husene pleier å være skikkelig gjennomtenkt, med mange gode løsninger. Og for en utsikt! Gratulerer så mye med nytt hus:)) Klem fra Agnete

    SvarSlett
  23. Gratulerer så mye! Den utsikten!
    blir moro!
    klem Hege

    SvarSlett
  24. Gratulerer kjære deg. Jeg skjønner godt at du er glad nå. Dette huset har sjel, det lyser igjennom på bildene:-)

    SvarSlett
  25. Ååå, så morro å høre:) Gratulerer så mye vennen!! Endelig har du fått huset ditt:)
    Klem E

    SvarSlett
  26. Gratulerer med nytt"gammelt" hus altid spennende med slike prosjekter og her blir det sikkert både tøft og fint etterhvert som du får blotre deg fram med dine kreative krumspring og mange flotte interiørtips-ønsker deg lykke til...

    SvarSlett
  27. Så gøy ! Grattis :))
    Huset ser veldig spennende ut!

    :)

    SvarSlett
  28. For et drømmehus, gratulerer så masse:)

    Klem fra Hanne
    (som bestemt mener hun kjenner igjen den utsikten;)

    SvarSlett
  29. Hurra! Hurra!
    Gratulere så mye og det blir spennende å se det nye huset etter hvert :)

    SvarSlett
  30. Gratulerer:) Kjempekult utgangspunkt :) Noen ganger har drømmer en tendens til å gå i oppfyllelse, det vet jeg alt om;)

    Monica;)

    SvarSlett
  31. Gratulere så mye med "nytt" hus:)::) Det huset er knalltøft:):)

    SvarSlett
  32. Gratulerer!! Det huset så skikkelig knallkult ut :) Gleder meg til å se bilder fra innsiden også :)
    KLæm

    SvarSlett
  33. Å, så gøy! Gratulerer så masse! Fantastisk at nettopp dere fikk det, så som dere har ønsket et slikt hus! Og så bra at du ikke mister utsikten, den regner jeg med du ville savnet. Utrolig gøy med hus med litt historie, og spesielt når man kjenner den slik som du gjør.
    Gleder meg til å følge med på oppussingen!

    SvarSlett
  34. Gratulere så mye.. er det sula jeg ser på bildet? la meg til som følger og gleder meg til å følge med videre på husprosjekte deres ☺
    -Beate-

    SvarSlett
  35. GRATULERER!!!
    Nå ble jeg rett og slett kjempeglad på dine vegne!! En drøm som går i oppfyllelse!!
    Fantastisk!!
    Og rett i nærheten da!!
    Dette må jo bare bli bra - så flott arkitektur og den nydelige naturen!!
    Gleder meg til å følge med deg i dette prosjektet!!
    Stor klem fra meg!!
    Heidi :)

    SvarSlett
  36. Så gøy:) Gratulerer!! Dette ser ut til å være et skikkelig Åpent hus! Tusen takk for alle hyggelige kommentarer hos meg, lille meg blir så glad:)

    SvarSlett
  37. Gratulerer- så utrolig kjekt å få en slik drøm oppfylt!! Jeg digger at man kan ha planer og ønsker som man ikke aner om vil bli realisert noensinne- og så en dag er man der. Akkurat der man vil være! :)

    SvarSlett
  38. Gratulerer! dette ser utrolig spennende ut, nydelig arkitektur!!

    SvarSlett
  39. Gratulerer, så utrolig gøy med drømmer som blir virkelighet!
    Det ser jo så spennende ut det huset, gleder meg til når vi får se innsiden.
    Håper vi får det ;-)

    SvarSlett
  40. Gratulasjoner i massevis:) Fantastisk beliggenhet og utsikt! Kult hus,dette blir bra! Gleder meg til å føge med i prosessene dine.
    Lykke til.
    fiolineklem

    SvarSlett
  41. Gratulerer så mye! Så deilig med drømmer som går i oppfyllelse! :)

    SvarSlett
  42. Heisan!
    Gratulerer med nytt spennende hus! Kjenner den følelsen du antageligvis sitter med.. helt fantastisk! Huset ser så romslig ut og med en helt unik beliggenhet. For en utsikt!
    Fin dag til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  43. Er det sant?!?
    Så utrolig kjekt!!!
    Tenk å vente, drømme og håpe, og så går det i oppfyllelse!
    Kjempeglad på deres vegne :)
    Og gjett om jeg gleder meg til fortsettelsen, juhu!
    Huset ser jo så stilig ut, liker formene. Og utsikten da...
    Kjempekjekt rett og slett!

    Gratulasjonsklemmer fra Rogaland :)

    SvarSlett
  44. Kjempeflott!!! Gratulerer!!!

    SvarSlett
  45. Gratulerer! For en fantatisk utsikt! Vi gleder oss til interiørbildene!

    SvarSlett
  46. Congratulations! What a beautiful place to live!

    SvarSlett
  47. Gratulerer!!! Jeg aner fantastiske bilder fra dette hjemmet i tiden som kommer. Masse artige løsninger....speeeeennende!!!!

    SvarSlett
  48. Wow, gratulerer så mye med et fantastisk spennende hus! Med din gode stil og sans for lekker interiør - blir det spennende å følge deg gjennom de kommende TLC tider.

    Masse lykke til!

    Klem fra Christine

    SvarSlett
  49. Så gøy! Huset ser fantastisk ut!

    SvarSlett
  50. Åh, du store for ei perle! Dette blir forferdelig spennande å følge med på! Eg kjem til å henge over bloggen som ein klegg! Da får vi litt paralelle løp vi da -begge to skal i gang med innredning av "nytt" hus til våren? :D He he he, berre pass på at eg ikkje kopierer over ein lav sko :D

    SvarSlett
  51. Oh my gwaaaad! I have been visiting your blog for a long time now but never left a comment (I know, lazy!) But this time I had to, HAD TO!

    As I scrolled down the photos I could not contain my happiness for you...forget the house! Those views!!!! Oh my! Unreal! I'd live in a tent if I could only wake up to that amazingly breathtaking view of yours! And yes, it is all yours! (and the bank, but yeah whatever...it is YOU who will see that view every day, not the silly bank!).

    ENJOY! I will be living vicariously through your new castle~!

    SvarSlett
  52. Gratulerer med innkjøp ! Du er modig.

    En liten oppdatering fra meg: jeg skal forsvare min doktorgradarbeid neste uke. Her er linkn om du vil lese om det: http://www.uib.no/info/dr_grad/2012/Olsnes_Carla.html

    SvarSlett
  53. Gratulerer så masse!

    Minner litt om vårt prosjekt/hus - gammel 60-talls funkis med stooort potensiale.

    Ser veldig stort ut?

    Håper du fortsatt får tid til å lage min favorittblogg, og at du blogger masse masse fra prosessen med TLC på dette huset, sånn at jeg får nyttig inspirasjon ;-)!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...