torsdag 8. desember 2016

Bruktfunn / Thrift find

På fridagen min fra kontorjobben arbeider jeg noen timer hver uke frivillig i en stor gjenbruksbutikk.
Jeg elsker å se alt folk gir, og alt som finner nye eiere.
Jeg elsker at ting får forlenga levetid og slik sparer økonomi og miljø.
Jeg koser meg med å prøve å bidra til stadig bedre orden og system i butikk og på lager.

Og så plukker jeg godbiter som jeg lager litt spesielle utstillinger av, tar bilder og drifter Facebooksiden deres. Stadig flere finner turen til oss - både for å gi og for å gå på skattejakt.
Glemte jeg å nevne at jeg liker ting med historier og retrostil? :)

Alle der jobber gratis, alt gis gratis, og prisene ting selges for er veldig lave.
 Så går alt overskuddet til veldedige prosjekter innen rent vann, helse og skole/utdanning i alle verdenshjørner. Win - win - win. Eller hur??



I heimen har vi alt vi trenger og mere til. Jeg har til og med som forsett at jeg skal ta med meg og donere noe hver uke når jeg drar for å jobbe på gjenbruksbutikken.
Men en og annen gang kommer jeg over ting som jeg ikke greier å gå forbi, men som jeg må kjøpe og ta med hjem.



Som dette lille trillebordet. En sped liten variant av det jeg egentlig ønsker meg, men som jeg tenker er for dyrt til at jeg bare går og kjøper det.




Men dette kosta nesten ingenting. 
Og så syns jeg det er ganske så fint ved siden av spisebordet,
foran murveggen vår. :)





Fin førjulsdag til deg
Beste hilsener fra 
Åpent^hus






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...