mandag 5. januar 2015

Hvordan drømmer ser ut / dreamscapes

Heia alle bloggvenner :) Og riktig godt nytt år ønskes alle fra meg. 
Jeg har ikke rukket å lage noen årskavalkade her på bloggen. Vi får se om det kommer i løpet av uka. :) 

Av og til må jeg innom kunsttemaet her i Åpent^hus.
Jeg kom over disse bildene av amerikanske Jeremy Miranda, og falt pladask.

Denne kunstneren fascineres av hvordan sinnet kan blande og sette sammen brokker av minner fra fantasi og virkelighet. I bildene sine gjør han nettopp det, og resultatet synes jeg er spennende. 


Hans oljemalerier beskrives blant annet slik:
"His oil paintings overlap interior and exterior environments to create unexpected relationships between disparate subjects, usually natural versus man-made."
- Kilde: thisiscolossal.com. 




















Jeremy Miranda har også Etsy-side, der han selger trykk av noen av malerimotivene.
Jeg skulle helst gjerne hatt det øverste bildet - stort - maleri :)

Hva syns du?


2 kommentarer:

  1. Godt nyttår! :) Veldig kjekt at du deler kunst på bloggen. Det må du gjerne gjere meir av.
    Eg vart spesielt fascinert av drivhusbildet, fantastisk lys.

    SvarSlett
  2. Godt nytt år!
    Kjempefint at du deler kunst på bloggen. Jeg liker bloggen din nettopp fordi at du går litt utenfor allfarvei i bloggverden.
    Jeg likte, som deg, det øverste bildet. Det fanget!
    Det gjør jo heller ikke at det finnes en "billigvariant" :-)
    Hilsen din anonyme, men relativt faste leseR

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...