fredag 4. januar 2013

Kikk inn i nyhuset: mer soverom


Bye-bye småblomstrete tapet anno 1966. Sammen med ny isolering, nytt gulv + + fikk vi roa ned inntrykket litt, slik vi liker å ha det på soverommet.


Ingen nyanskaffelser gjort her. Sengegavl og sengeteppe hadde vi fra før.
Med grå vegg syns jeg den valnøttbeisa bjørke-gavlen kommer fint til sin rett.

Det er flere som har spurt om veggfargen i stua og på soverommet. 
Vi er veldig fornøyd med den - en avdempa gråfarge som hverken er for gul, blå eller rød. 
Den heter Demring. 


Har prøvd meg frem med et lite dekorelement her:
panelpiece fra Scandinavian Surface.
Syns den er både elegant og diskret.
Skogstemaet passer også fint til husets omgivelser.
(over: før, under: etter panel piece. :))

Tapetramsa kan festes med bluetec - den trenger ikke tapetseres på. 
Så da er den lett å fjerne om man skulle ønske forandring. 






Hans Wegners vakre Ch25 får stå å skinne i et hjørne her. :)


Og "toalettkommoden" fikk vi arve av husets tidligere eiere.
I dette rommet har den stått i alle år.
Nå har den fått et par strøk hvitmaling, 
og følger huset videre. 


Og utsikta har jeg vel vist og kommentert før? ;)










I neste innlegg
glimt av noe lysere

14 kommentarer:

Bettina Holst - om kunst, indretning, kreative ideer o.ma. sa...

Super flot ! - og sikke en lækker udsigt I har. WOW :-)

Lill Therese sa...

Utsikten er vakker! Dere er heldige!!
Og soverommet er jo blitt så fint! Nydelig sammensatt. Du/dere er gode :) Liker spesielt godt gulvet og Wegner-stolen sammen med gråtonene og det lyse. Skogsteamet med tapetremsa og ugleputa digger jeg også.

Ønsker deg og dine et GODT nytt år!
//Lill Therese

Mimii sa...

beautiful !!! Happy New Year :)

high house then radio sa...

Herlig soverom; med innredning og utsikt som dette kan det ikke være vanskelig verken å sovne eller våkne her:)

Anonym sa...

Så flott det ble! Er imponert over hva og hvor mye dere får gjort. Her hos meg går det saaaaakte... Kan du si meg hvordan du har malt kommoden? Jeg synest det er vanskelig å få ett pent resultat på møbler jeg maler.. Og det skal lite til for ett hakk...
Er forresten spent på å se gangen nede og den med skapene oppe. Er dere ferdig der? Takk for en super blogg.

Klem fra Kjersti

Høytrykk sa...

Lekkert!!
Håper du og dine har hatt en fin juleferie og at 2013 blir et bra år for dere.

ingridsboble sa...

wow! så fint! Den tretapeten var kjempestilig - ser ut som et ekstra vindu :)
Og for en nydelig utsikt dere har :)
god helg til deg!
Ingrid

ralfefarfars paradis sa...

For et lekkert soverom- og ikke minst utsikt- wow- sier jeg bare;) veldig fint med en sånn panel piece- og lurt å kunne skifte den ut. Vi skal snart tapetsere vårt soverom- men da får jeg være fornøyd med tapeten og ikke forandring mening der;) Et riktig godt nytt år til deg!!

ingridsboble sa...

Hei igjen :) Har svart deg på bloggen; men sofan vår er fra Bohus, type Boston - kan anbefales!
Ingrid

Hip Spaces sa...

Oj! Gratulerer med nytt hus, for en fantastisk utsikt!!! Har ikke slikt på Østlandet er jeg redd :(
Bordet på bilde var fra Muuto. Lykke til med innredningen, gleder meg til fortsettelsen!

nr14 sa...

Flott gjennomført og panel piecen utgjorde det lille ekstra uten å gjøre for mye ut av seg:)

Marthine :) sa...

HEi :) Så herlig soverom! Falt PLADASK for nattbord lampen din, hvor er denne fra?
(om du har mulighet, så svar meg gjerne på bloggen min)

Eli sa...

hei! Veldig fin blogg! Nå har jeg lett og lett for å se om jeg kan finne sengeteppet / pleddet dere har på sengen. Hva heter det?

Åpent hus sa...

hei Eli
kjekt du liker bloggen min :)

ja, er ikke sengeteppet fint vel?
det er utformet av Pia Wallen.

du finner det for eks. her
http://www.nord-design.no/categories/tekstiler

Ikke av de billigste, men jeg nyter synet og følelsen av det hver dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...